بعد از ۱۷ ماه ساخت پلاسكوی جدید آغاز شد، ۲ سال دیگر برج ۱۵ طبقه آماده می گردد

مدیرسا: ساختمان پلاسكو كه اواخر دی ماه سال ۱۳۹۵ در آتش سوزی بی سابقه فرو ریخت، بعد از حدود ۱۷ ماه بلاتكلیفی و اعتراض كسبه نسبت به نامشخص بودن آینده و زندگی شان، امروز با حضور مدیرعامل بنیاد مستضعفان بعنوان مالك پلاسكو، گودبرداری اش آغاز و وعده داده شد تا ۲۴ ماه آینده این ساختمان قدیمی تجاری را در همان ۱۵ طبقه می سازند و به كسبه صدمه دیده تحویل می دهند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، سی ام دی ماه سال ۱۳۹۵ آتش سوزی در طبقه نهم و دهم سبب شد ساختمان ۵۳ ساله پلاسكو آتش بگیرد و فرو بریزد و همه چیز بر صاحبان سرقفلی و كسبه ساختمان پلاسكو خراب شود.

حالا بیش از حدود ۱۷ ماه از آتش گرفتن و فرو ریختن ساختمان ۱۵ طبقه پلاسكو می گذرد و كسبه صدمه دیده این ساختمان تجاری قدیمی هنوز به مغازه ها و ساختمانی كه قرار بود دو ساله ساخته شود نرسیده اند.

تا اینكه امروز (۲۵ خرداد) محمد سعیدی كیا – مدیرعامل بنیاد مستضعفان – بعنوان مالك در مراسم گودبرداری ساختمان پلاسكو حاضر شد و اعلام نمود كه با كمك اساتید دانشگاه و پیمانكار، این ساختمان ۲۴ ماهه در همان ۱۵ طبقه تحویل می گردد كه البته سرقفلی های پلاسكوی جدید حق صاحبان قبلی است كه صدمه دیده هستند.

وی اضافه كرد: تابحال هم اگر این ساختمان آماده نشده و به كسبه صدمه دیده تحویل داده نشد به علت این بود كه بنیاد مستضعفان تنها تصمیم گیرنده در این زمینه نبود و مشكلات زیادی به وجود آمد. اما امروز با توافقات صورت گرفته با استاندار تهران مقرر شد گودبرداری آغاز شود و هر چه سریع تر این ساختمان را بسازیم.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان اظهار داشت: برای ساخت ساختمان پلاسكو در شكل جدید، به طراحی و نقشه های جدید نیاز داریم، چون كه در گذشته قرار بود ساختمان شمالی پلاسكو هم تخریب شود و به بنا و سازه جدید اضافه شود، اما به دنبال اعتراضات كسبه ساختمان شمالی مقرر شد با هزینه و مسئولیت خود آنها این ساختمان مقاوم سازی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد. اما كار اجرایی از امروز برای گودبرداری برج شروع شده است و همزمان با آن از اساتید دانشگاه كمك گرفته ایم نقشه جدید را بر مبنای زیر بنایی كه در اختیار داریم طراحی نماییم.