یونان به دنبال توسعه یك میدان گازی در نزدیكی غزه است

مدیرسا: شركت انرژی یونانی انرژین در حال مذاكره با مقامات فلسطین است تا میدان گازی دریایی در كنار غزه كه تخمین زده می گردد تا ۳۵ میلیارد مترمكعب گاز طبیعی داشته باشد را توسعه دهد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیك، شركت انرژی یونانی «انرژین» در حال مذاكره با مقامات فلسطین است تا میدان گازی دریایی در كنار غزه كه تخمین زده می گردد تا ۳۵ میلیارد مترمكعب گاز طبیعی داشته باشد را توسعه دهد.
انرژین كه درحال حاضر درحال توسعه میدان نفتی كاریش و طنین در دریای فلسطین اشغالی است، اعلام نمود توسعه كاریش و كاوش بلوك های مجاور آن مهم ترین اولویت این شركت است.
منابع آگاه خبر می دهند كه وزارت انرژی اسرائیل از نزدیك مذاكرات انرژین با فلسطینیان را تحت نظر دارد و شاید اسرائیل از كل این قضیه سود كند.
یكی دیگر از منابع می گوید: مدت های زیادی است كه این مساله توسط دولت تحت مذاكره قرار دارد. اگر آنها منبع گازی فلسطینیان را توسعه دهند و این منبع به اسرائیل وصل شود میدان گازی تمر (تنها میدان گازی اسرائیل كه هم اكنون فعال است)، یك رقیب پیدا خواهد نمود.
منابع آگاه می گویند هر شركتی كه حوزه دریایی غزه را توسه دهد، به دنبال فروش گاز غزه به اسرائیل خواهد بود.
حوزه دریایی غزه ۳۶ كیلومتر دور تر از ساحل غزه و در عمق ۶۱۰ متری، واقع شده است. گفته می گردد این میدان گازی حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیارد متر مكعب گاز طبیعی دارد كه با كل مصرف اسپانیا در سال قبل برابر است.