در گفتگو با مهر اعلام شد؛ منابع طرح جامع بازآفرینی شهری پرداخت نشد، وام نوسازی با سودتك رقمی

مدیرسا: یك مقام بانكی اظهار داشت: اگر منابع طرح جامع بازآفرینی شهری ازسوی دولت دراختیار این بانك قرار گیرد، علاوه برتخصیص منابع جدید از محل بانك، به انبوه ساز تسهیلات نوسازی با سود تك رقمی پرداخت می گردد.

ابوالقاسم رحیمی اناركی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ورود بانك عامل بخش مسكن به حوزه نوسازی بافت فرسوده اظهار نمود: منتظریم تا منابع دولت برای طرح جامع بازآفرینی شهری تخصیص پیدا كند تا به طور گسترده وارد نوسازی بافت فرسوده شویم، ولی اگر این منابع در اختیار بانك قرار نگیرد، باآنكه مبحث نوسازی بافت های فرسوده جزو سیاست های ماست، ولی نمی توانیم به طور گسترده وارد این مورد شویم.
وی اضافه كرد: طی سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ بانك عامل بخش مسكن با منابع داخلی بانك در بخش نوسازی بافت فرسوده ورود پیدا كرد و برای احداث ۴۵ هزار واحد مسكونی، تأمین مالی این بخش را بر عهده گرفت؛ ضمن اینكه این روند را هم اكنون هم ادامه می دهیم و از محل صندوق پس انداز مسكن یكم با مزیت ویژه نرخ سود ۶ درصد، برای خرید مسكن در بافت فرسوده تسهیلات می دهیم.
به گفته مدیرعامل بانك عامل بخش مسكن، قرار نیست نوسازی بافت فرسوده از محل منابع صندوق مسكن یكم باشد، ولی این صندوق ابزار مناسبی برای كسانی است كه قصد خرید واحد در این بافت را دارند تا از جانب سرمایه گذاران مورد نوسازی قرار گیرد.
وی تصریح كرد: این بانك بدون سپرده هم تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پرداخت می كند كه محدودیتی از نظر تعداد ندارد، ولی نرخ سود آن ۱۸ درصد است.
رحیمی اناركی با تاكید بر اینكه منابع طرح جامع بازآفرینی شهری كه از جانب معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اجرا می شود، هنوز به بانك عامل بخش مسكن تخصیص داده نشده است، افزود: ما منتظر انجام این كار هستیم تا بانك هم معادل منابع دولت از محل منابع داخلی خود، به آن اضافه كند و متناسب با منابع مالی جدید، به فعالیت خود در حوزه نوسازی بافت فرسوده ادامه دهد.
این مقام مسئول در شبكه بانكی خاطرنشان كرد: تسهیلاتی كه از محل این منابع اعطا می شود، با نرخ سود تك رقمی خواهد بود.
وی خاطرنشان كرد: منابع نوسازی بافت فرسوده در اختیار شركت های انبوه ساز مسكن كه از جانب شركت بازآفرینی شهری معرفی می گردند، قرار می گیرد.