در اجلاس G20 مطرح شد؛ اخطار فرانسه و آلمان به ترامپ، تعرفه ها لغو نشود، گفتگو نمی نماییم

مدیرسا: وزیر مالی فرانسه و گروه های صنعتی آلمان قبل از اجلاس رییس كمیسیون اروپا با دونالد ترامپ، در مورد تعرفه های آمریكا به این كشور اخطار دادند.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز یكشنبه، قبل از آغاز اجلاس رییس كمیسیون اروپا (جان كلود جانكر) با رییس جمهور آمریكا، وزیر مالی فرانسه و گروه های صنعتی آلمان در مورد تعرفه های آمریكا به این كشور اخطار دادند.
گروه های صنعتی آلمان اخطار دادند كه تعرفه هایی كه آمریكا به تازگی وضع یا اعمال كرده است، احتمال دارد به خود آمریكا لطمه بزند.
آمریكا در اول ماه ژوئن، تعرفه هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا وضع كرد و ترامپ تهدید كرد كه تعرفه هایی هم بر واردات خودرو و قطعات خودرو از اروپا وضع می كند.
جانكر در دیدار روز چهارشنبه خود با ترامپ، در مورد تجارت مذاكره خواهد نمود.
اما وزیر مالی فرانسه، برونو لو ماریه، كه در اجلاس وزیران مالی جی ۲۰ كه از روز گذشته در بونوس آیرس در جریان است، با خبرنگاران صحبت می كرد، گفت اتحادیه اروپا نمی تواند بدون این كه ابتدا ایالات متحده تعرفه های فولاد و آلومینیوم خویش را لغو كند، با این كشور در مورد قرارداد تجارت آزاد مذاكره كند.
لو ماریه اظهار داشت: هیچ اختلاف نظری بین فرانسه و آلمان در مورد زمان و چگونگی آغاز مذاكرات تجاری با ایالات متحده وجود ندارد. هر دو توافق كردیم كه واشنگتن باید گام اول را بردارد و تعرفه ها را لغو كند.
دیتر كمپف، رییس اتحادیه صنعت آلمان (بی دی آی) هم در مصاحبه با ولت ام سونتنگ اظهار داشت: تعرفه هایی كه با پوشش امنیت ملی آمریكا معرفی شده اند باید از بین بروند.
او افزود: جانكر در دیدار خود با ترامپ باید به صراحت به ترامپ بگوید كه ایالات متحده با وضع تعرفه بر خودرو و قطعات خودرو به خودش صدمه می زند.
او افزود: صنعت خودروی آلمان بیش از ۱۱۸۰۰۰ نفر را در ایالات متحده استخدام كرده است و ۶۰ درصد آن چه آنها تولید می كنند به كشورهای خارج از آمریكا صادر می گردد.
كمپف اظهار داشت: اروپا نباید به خود اجازه دهد كه مورد اخاذی قرار بگیرد و باید در آمریكا، ظاهری با اعتماد به نفس به خود بگیرد.
اریك شوایتزر، رییس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان هم در مصاحبه با ولت ام سونتانگ اظهار داشت كه از تلاش های جانكر برای ترغیب دولت آمریكا جهت وضع نكردن تعرفه بر واردات خودرو اروپا، استقبال می كند.
او اظهار داشت: بحث این است كه این تعرفه ها در نهایت همه بی اساس هستند.