معاون بنیاد مسكن: بازسازی خانه های زلزله زده كرمانشاه تا شهریور ۹۸ آخر می یابد

مدیرسا: معاون بازسازی بنیاد مسكن اظهار داشت: كار بازسازی مناطق زلزله زده استان كرمانشاه تا شهریور سال آینده به تمام می رسد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، عزیزالله مهدیان در مراسم افتتاح هفت هزارمین واحد روستایی بازسازی شده مناطق زلزله زده كرمانشاه كه امروز (۵ شهریور) با حضور وزیر كشور در روستای “دره ژاله” ثلاث باباجانی برگزار شد، از روند خوب بازسازی در نواحی زلزله زده استان خصوصا مناطق روستایی یاد كرد و اضافه كرد: تابحال كار پی كنی ۳۲ هزار واحد، پی ریزی ۲۸ هزار واحد، تكمیل اسكلت ۲۱ هزار واحد و سقف زنی ۱۵ هزار واحد روستایی انجام شده است.
وی افزود: همانطور كه قول دادیم تا آخر شهریور كار بازسازی ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی كه به صورت كامل تخریب شده بودند تمام می شود.
مهدیان تصریح كرد: در مناطق شهر هم كار بازسازی به خوبی پیش می رود، اما شرایط كار در مناطق شهری كمی پیچیده تر است و زمان بیشتری می برد.
معاون بازسازی بنیاد مسكن پیش بینی نمود كار بازسازی تمام واحدهای مسكونی شهری و روستایی صدمه دیده از زلزله آبان سال قبل تا آخر شهریور سال آینده تمام شود.
وی از تامین منابع اعتباری مورد نیاز برای بازسازی هم اطلاع داد و اظهار داشت: مشكلی در این باره وجود ندارد، ضمن این كه خود مردم هم به خوبی پای كار هستند.
به گفته این مسئول، بر مبنای مصوبه هیات دولت مقرر شده تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده برای واحدهای مسكونی شهری ۱۰ میلیون تومان و برای واحدهای روستایی پنج میلیون تومان افزایش یابد كه می تواند بخشی از افزایش قیمت مصالح را جبران كند.
مهدیان گرانی مصالح را یكی از عوامل كند كننده سرعت بازسازی دانست و اضافه كرد: مقرر است مصالح به میزان كافی و با قیمت مناسب تامین گردد.
وی با بیان این كه ۳۵ هزار تن فولاد به قیمت قبلی تامین و مصرف شده و دوباره تامین خواهد شد، اظهار داشت: به همت بنیاد مستضعفان برای هر واحد احداثی ۱۶۰ كیسه سیمان هم به صورت مجانی تامین خواهد شد.