معاون راه آهن خبر داد آغاز فروش بلیت قطارهای اربعین از ۲۱ مهرماه

مدیرسا: معاون شركت راه آهن اعلام نمود: فروش بلیت قطارهایی كه از ۲۸ مهرماه مسافران اربعین را جابجا می كنند، از ۱۰ بامداد روز ۲۱ مهر ماه آغاز می گردد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، میرحسن موسوی بامداد امروز (سه شنبه) در نشستی خبری اظهار داشت: شركت راه آهن مانند سال های گذشته كوشیده است تمام ظرفیت های موجود خویش را برای خدمت رسانی به مسافران اربعین بسیج كند. از این رو امسال هم بین روزهای ۲۸ مهر ماه تا یازدهم آبان ماه قطارهایی در این مسیرها فعالیت خواهند كرد.

به گفته وی، در این مدت ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق العاده و ۱۳۴ رام قطار تركیبی میان تهران ــ مهران فعالیت خواهند كرد. این قطار ابتدا از تهران به سمت كرمانشاه حركت می كند و سپس مسافران از كرمانشاه تا مرز مهران با اتوبوس هایی كه از قبل برای این جابجایی برنامه ریزی شده اند به منطقه مرزی منتقل می شوند.

معاون مسافری شركت راه آهن درباره چگونگی امكان خرید بلیت برای مسافران اربعین، توضیح داد: ما برای این روزها یك بسته پیشنهادی خاص در نظر گرفته ایم كه در چارچوب آن مسافران می توانند برای مسیر رفت بلیت تهران ــ نجف را خریداری كنند و برای برگشت هم مسیر كربلا ــ مهران و همینطور قطار تركیبی مهران ــ تهران پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: در صورتیكه مسافران قصد داشته باشند بلیت خویش را در این كشور خارجی (عراق) تهیه كنند، باید این بلیت با پرداخت ارز خارجی تهیه شود.

موسوی با بیان این كه در كنار راه آهن غرب برای مسیر جنوب هم برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، تصریح كرد: در طول این مدت ۲۶ رام قطار فوق العاده برای مسیر جنوب پیش بینی شده است و در طول این روزها یك ریل باس، به شكل ۲۴ ساعته در راه خرمشهر ــ شلمچه فعالیت خواهد نمود.

به گفته معاون مسافری شركت راه آهن در اربعین امسال راه آهن ۲۸۰ هزار نفر صندلی برای جابه جایی مسافران اربعین در نظر گرفته كه نسبت به سال قبل افزایشی ۲۷ درصدی را نشان داده است.

بر اساس اعلام موسوی مسافران و متقاضیان بلیت قطارهای در رابطه با سفرهای اربعین می تواند برای تهیه بلیت یا آگاه شدن از وضعیت قیمت ها با رجوع به سایت راه آهن یا مراكز و سایت های رسمی فروش شرایط را ارزیابی كرده و از روز شنبه ۲۱ مهر ماه نسبت به خرید بلیت اقدام نمایند.