معاون وزیر راه خبر داد تردد زائران اربعین از محور شوش – چذابه تسهیل می گردد

مدیرسا: معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پل شهید ناجیان شهرستان شوش در جهت تسهیل تردد زوار اربعین حسینی از محور شوش به سمت چذابه تولید شده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی امروز (۲۶ مهرماه) در حاشیه مراسم افتتاح پل شهید ناجیان شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار نمود: این پل شهید دو سمت رودخانه كرخه را به یكدیگر متصل می كند كه امروز در رفت و آمد زوار اربعین و كاهش ترافیك در مسیرهای دیگر بسیار موثر است.
وی ادامه داد: این محور یكی از محورهای اصلی تردد كاروان های راهیان نور است كه هر سال در راه شوش و مناطق عملیاتی فكه و فتح المبین تردد می كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح پل شهید ناجیان شهرستان شوش خاطرنشان كرد: این پل در جهت تسهیل تردد زوار اربعین حسینی از محور شوش به سمت چذابه تولید شده است.

خادمی با اشاره به حاصلخیز بودن زمین های اطراف رودخانه كرخه افزود: از لحاظ اقتصادی راه اندازی این پل در شكوفایی اقتصادی منطقه تاثیر بسیار زیادی دارد چونكه محصولات كشاورزی منطقه در كوتاه ترین زمان ممكن از این طریق به بازار منتقل می شوند.
وی با اشاره به اینكه راه اندازی پل شهید ناجیان شوش یكی از مطالبات مردمی منطقه بود، تصریح كرد: راه اندازی این پل در كاهش سوانح، تسهیل تردد روستاییان منطقه بسیار موثر است و نقشی استراتژیك در اتصال شرق و غرب شوش به یكدیگر دارد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، عباس پورسلان مدیركل راه و شهرسازی خوزستان هم با اشاره به جزئیات پل شهید ناجیان شهرستان شوش اظهار داشت: راه اندازی این پل به كاهش بار ترافیكی منطقه كمك می نماید و رفت و آمد را برای روستاییان تسهیل می كند.

وی ادامه داد: پل شهید ناجیان از نوع تیر باكسی (صندوقی) و كل طول پل راه اندازی شده در منطقه ۲۶۸ متر است. این پل دارای ۷ دهانه با طول ۲۲ تا ۴۵ متر است و سازه آن دال بتنی مصلح یكپارچه است.

مدیركل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان كرد: عرض این پل كه امروز در شهرستان شوش به بهره برداری رسید، ۱۲ متر است كه از این میزان ۱۰ متر از آن سواره رو و ۲ متر از آن پیاده رو است.

پورسلان عنوان كرد: طول جاده های دسترسی به پل حدود ۵۰۰ متر است.برای دسترسی راحت تر به این پل، جاده های انحرافی به طول ۱.۵ متر و عرض ۷ متر راه اندازی شده است.

مدیركل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اعتبار هزینه شده برای اجرای این پل اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای ساخت پل شهید ناجیان شهرستان شوش ۱۵۰ میلیارد ریال است. این پل در مدت زمان یك سال ساخته و امروز با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و معاون وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شد.