مدیركل فرودگاه مهرآباد به ایسنا خبر داد آغاز بازسازی باند دوم مهرآباد از اردیبهشت ۹۸

مدیرسا: مدیركل فرودگاه مهرآباد اعلام نمود كه بعد از بازسازی یكی از باندهای این فرودگاه و آغاز رسمی بهره برداری از آن بازسازی باند دوم این فرودگاه هم در دستور كار قرار دارد.
میرسعید صفی نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: خوشبختانه یكی از مهم ترین پروژه هایی كه از چند سال قبل در فرودگاه مهرآباد كار ساخت و بهره برداری از آن در دستور كار بود، طرح نوسازی و بازسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بود كه خوشبختانه بعد از چند سال كار اجرایی چند روز قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری نهایی رسید.

به گفته وی، این باند مهم كه می تواند بخش قابل توجهی از ترافیك پروازی فرودگاه را مدیریت كند با به روز ترین امكانات موجود در سطح جهان تولید شده و می تواند برای سال های طولانی پروازها را در این عرصه مدیریت كند.

مدیركل فرودگاه مهرآباد با بیان این كه با بهره برداری باند راست حالا نوبت به بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد رسیده، تصریح كرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این باند هم باید در كوتاه ترین زمان ممكن مراحل مربوط به قراردادها و طرح های اقتصادی خویش را پشت سر بگذارد تا در نهایت فضا برای آغاز كار اجرایی این طرح فراهم گردد.

صفی نیا درباره چگونگی برنامه ریزی صورت گرفته در این حوزه توضیح داد: طبق طرح موجود باید مسائل قانونی و اسناد دولتی پروژه تا سه ماه پایانی سال جاری نهایی شود تا امكان سرمایه گذاری و وارد شدن به فاز اجرا فراهم آید، در صورتیكه مشكل خاصی در این فرآیند به وجود نیاید در اردیبهشت ماه سال آینده طرح به شكل نهایی كلنگ زنی می گردد.

وی درباره سرمایه گذار نوسازی این باند هم اظهار داشت: شركت فرودگاه ها سرمایه گذار پروژه است و در این مرحله از كار برنامه ای برای مشاركت بخش خصوصی وجود نخواهد داشت. باید مراحل پایانی كار مشخص شود تا دوره مورد نیاز برای بازسازی این پروژه معلوم شده و در چارچوب آن برنامه ریزی ها جهت استفاده از باند چپ فرودگاه مهرآباد آغاز شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، چند روز قبل و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد بعد از آخر بازسازی به بهره برداری رسید و طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی این باند ۵۰ سال توان بهره برداری خواهد داشت.

در شرایطی كه چند سال قبل گمانه زنی هایی درباره ی احتمال تعطیلی فرودگاه مهرآباد هم مطرح شده بود، مدیرعامل شركت فرودگاه ها اعلام كرد كه نه تنها این طرح دیگر در دستور كار قرار ندارد كه حتی وزارت راه و شهرسازی طرح های گسترده ای را برای توسعه فرودگاه مهرآباد در دستور كار خود قرار داده است.

ساخت یك ترمینال مسافری جدید ۸۰ هزار مترمربعی یكی از این طرح ها در فرودگاه مهرآباد است كه احیانا در آینده نزدیك كار ساخت آن كلید می خورد.