اردوغان فردا بزرگ ترین فرودگاه جهان را افتتاح می كند

مدیرسا: نخستین فاز یك فرودگاه جدید در استانبول فردا (دوشنبه) طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان افتتاح می شود؛ فرودگاهی كه رسانه های ترك از آن بعنوان «بزرگ ترین فرودگاه جهان» یاد كرده اند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به نقل از شبكه خبری سی ان ان ترك، این فرودگاه جدید استانبول در مساحتی برابر با ۷۶.۵ میلیون مترمربع راه اندازی شده است.

قرار است در مراسم افتتاحیه این فرودگاه، امیر قطر، رهبر قبرس ترك نشین، رییس جمهور سودان، رییس جمهور صربستان، رییس جمهور قرقیزستان، وزیر خارجه ایران، نخست وزیر بلغارستان، وزیر خارجه گرجستان و رییس جمهور مولداوی در این مراسم حضور داشته باشند.

این فرودگاه بعد از تكمیل تمامی فازهای ساخت كه طی سال های آتی صورت خواهد گرفت، می تواند سالانه میزبان ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون مسافر باشد. نام این فرودگاه جدید هنوز اعلام نشده و مقرر است فردا در جریان سخنرانی اردوغان مشخص شود.

قرار است در این فرودگاه ۲۵۰ شركت هواپیمایی از كشورهای مختلف جهان حضور داشته باشند و خدمات عرضه كنند.

اولین پرواز خارجی این فرودگاه در اول نوامبر به جمهوری قبرس ترك نشین انجام می گردد و در هشتم نوامبر هم پروازی به جمهوری آذربایجان صورت خواهد گرفت. در انتها سال میلادی پس از اتمام اقدامات لازم، ظرفیت فرود یا پرواز روزانه ۲ هزار هواپیما در این فرودگاه وجود خواهد داشت.