با امضای تفاهم نامه بین سازمان هواپیمایی دو كشور؛ پروازهای هفتگی ایران و عراق به ۱۲۰ پرواز افزایش می یابد

مدیرسا: با امضای یادداشت تفاهم توسعه همكاری سازمان های هواپیمایی كشوری ایران و عراق، پروازهای برنامه ای از ۹۱ پرواز در هفته به ۱۲۰ پرواز هفتگی افزایش می یابد.

به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان هواپیمایی كشوری، در این یادداشت تفاهم علاوه بر افزایش پروازهای برنامه ای از ۹۱ پرواز به ۱۲۰ پرواز هفتگی بین دو كشور، موضوعاتی نظیر تعامل و همكاری در حوزه های آموزش، ایمنی پرواز، ممیزی های مستمر ایكائو و ناوبری هوایی مورد توافق و تفاهم طرفین قرار گرفت.
این یادداشت تفاهم توسط مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان و علی خلیل ابراهیم رییس سازمان هواپیمایی كشوری عراق به امضا رسید.
همچنین در جریان سفر هیت سازمان هواپیمایی كشوری دو سند تبادل ترافیك هوایی بین دو كشور و همكاری در زمینه جستجو و نجات با همتای عراقی امضاء شد و از نحوه خدمات رسانی به پروازها و مسافران ایرانی در فرودگاه نجف بازدید و با مسئولین فرودگاه مذكور مذاكراتی در مورد افزایش سطح خدمات صورت گرفت.
گفتنی است، در این سفر مسعود نیكبخت مدیركل كنترل ترافیك هوایی كشور، محمد سعید شرفی مدیركل نظارت برعملیات هوانوردی، مراد اسماعیلی مدیركل حقوقی و اموربین الملل و سامانی دبیر انجمن شركتهای هواپیمایی حضور داشتند.