یك مقام مسئول به مهر خبر داد؛ ۳۹۰۰دستگاه اتوبوس در راه مهران، برخورد قاطع با رانندگان متخلف

مدیرسا: مدیركل حمل و نقل سازمان راهداری از اعزام ۳۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران مانده در مرز مهران به این پایانه مرزی اطلاع داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، گزارش ها از سردرگمی مسافران در مرز مهران و بروز مشكلات مختلف بویژه درباره حمل و نقل و انتقال آنها به دیگر شهرها همچون پایتخت حكایت دارد. همینطور برخی زائران اعلام نمودند كه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس ها، ارقامی بسیار بالاتر از حد معمول برای انتقال مسافران به تهران از قبیل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر درخواست كرده است.
رضا نفیسی مدیركل حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نماینده این سازمان در ستاد اربعین در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه كل تعداد زائران ورودی به سه مرز كشور در روز گذشته ۳۴۸ هزار نفر بوده است، اظهار داشت: بیشترین تردد در مرز مهران با ۲۴۰ هزار نفر بود كه برای جابجایی این مسافران به شهرهای داخلی كشور، روز گذشته ۳۹۰۰ دستگاه اتوبوس عازم مهران شد.
وی افزود: از بامداد امروز تابحال ۸۵ هزار نفر وارد مهران شده اند كه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس از بامداد تابحال به مهران وارد شده است؛ ضمن اینكه ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در راه مهران هستند.
نفیسی تاكید كرد: پیش بینی ما این است كه حدود ۲۶۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر لازم داریم تا مسافران مانده در مرز مهران را به سایر شهرها منتقل كند.
وی در مورد قیمت های اعلام شده از جانب رانندگان اتوبوس اضافه كرد: قیمت های جابجایی مسافران قبلاً تعیین شده بود و اگر زوار مشكلی داشته باشند، به بازرسان سازمان راهداری مستقر در مرز مهران اعلام كنند تا با رانندگان خاطی برخورد شود. همینطور می توانند شكایت خویش را با تماس با شماره تلفن (۱۴۱) در بین بگذارند تا همكاران ما كه در آنجا حضور دارند، با رانندگان خاطی برخورد كنند. ما اجازه نمی دهیم كسی از این فضا سوءاستفاده كند.
به گفته نفیسی، بازرسان سازمان تعزیرات حكومتی هم در مرز مستقر هستند.
مدیركل حمل و نقل سازمان راهداری درباره نحوه جبران كمبود ناوگان مسافری برای زائران اربعین تصریح كرد: به ادارات راهداری استان های معین مهران اعلام شده است تا تمام اتوبوس های این استان را بعد از صدور صورت وضعیت، به مرز مهران اعزام كنند.
وی تصریح كرد: ما حتی برای جبران كمبود ناوگان مسافری زائران مانده در مرز مهران، سفرهای بین المللی را كنسل كرده و اتوبوس ها را به مهران گسیل كرده ایم. همینطور اتوبوس های شركت واحد استان ایلام هم برای جابجایی زوار به منطقه اعزام شده اند.