رییس كمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد: نوسازی محدوده ریلی بحرانی مسیر كرمان – بافق

به گزارش مدیرسا رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نوسازی محدوده ریلی بحرانی در راه «كرمان – بافق» تا ۲۲ بهمن اطلاع داد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، نشست مشترك رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونان شركت راه آهن جمهوری اسلامی و مدیر شركت راه آهن استان كرمان برگزار و آخرین موضوعات و مباحث در رابطه با بخش ریلی استان كرمان در حوزه تردد مسافر و وضعیت قطارهای مسافربری مورد بررسی قرار گرفت.
دكتر محمدرضا پوربراهیمی نماینده مردم كرمان و راور در مجلس و رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار با انتقاد و گلایه از عدم اجرایی شدن مصوبات قبلی در ارتباط با بازسازی خط ریلی «كرمان – بافق» اظهار نمود: مدتهاست كه باوجود خریداری ریل و ملزومات، اما بازسازی خط ریلی «كرمان – بافق» صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینكه قاعدتا برای ما و مردم كرمان استمرار این مسئله قابل قبول نیست، افزود: در برخی از فواصل این مسیر، سرعت حركت قطار به حدود ۳۰ كیلومتر می رسد كه با عنایت به توسعه ریلی این وضعیت درست نیست.
نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی همینطور كیفیت قطارهای مسافربری را مطرح و به موارد مختلف اعتراض مردم نسبت به این مسئله اشاره نمود.
در ادامه این دیدار مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی با قبول كوتاهی های صورت گرفته و تاخیر در بازسازی مسیر ریلی «كرمان – بافق» اشاره كرد: تمام تلاشمان را می نماییم كه هر چه سریع تر تعهداتمان در این زمینه عملیاتی شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، همینطور در نشست رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شركت راه آهن مقرر شد كه بازسازی و رفع نقطه بحرانی منطقه خط ریلی «كرمان – بافق» حدفاصل ایستگاه مورد تا سیریز به طول ۲۷ كیلومتر كه بیشترین كاهش سرعت و مشكلات بوجود آمده را دارد در اولویت قرار گیرد.
برپایه این گزارش، اعتبارات مربوط به این بازسازی طی یك هفته آینده با استفاده از مدیرعامل شركت راه آهن به پیمانكاران پرداخت می گردد تا خط منطقه سیریز تا بافق كه چهار ایستگاه را پوشش می دهد تا ۲۲ بهمن به اتمام برسد و بازسازی خط و كیفیت انتقال به نحوی باشد كه متوسط سرعت ۱۱۰ كیلومتر در آن رعایت شود.
در مورد مابقی خط تا كرمان هم در این نشست توافق شد كه استفاده از ظرفیت اوراق بهادار برای طرح های عمرانی هم با استفاده از كمیسیون اقتصادی پیگیری های لازم صورت گیرد و هم با استفاده از شركت راه آهن كه در بودجه امسال و سال آینده عملیاتی شود.
همینطور در مورد افزایش كیفیت قطارهای مسافربری با عنایت به اینكه از دغدغه های شهروندان است، توافق گردید كه مذاكرات آن همزمان با بهبود شرایط نقطه بحرانی، در مورد افزایش ظرفیت قطار و واگن های باكیفیت در دستور كار باشد و گزارش وضع مربوطه ظرف یك ماه آینده با استفاده از راه آهن به رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس عرضه شود.