رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام كرد: ممنوعیت واردات كالاهای غیراستاندارد

مدیرسا: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به اینكه كالاهای غیراستاندارد، اجازه ورود به كشور را ندارند، اظهار داشت: تحریم ما را از نظارت بر اجرای استانداردها، منصرف نمی نماید.
به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، نیره پیروزبخت در حاشیه جلسه ۱۶۷۰ اجلاسیه خوراك و فرآورده های كشاورزی اظهار داشت: دو سال قبل تفاهمنامه ای میان سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد كشاورزی به امضا رسید كه بر اساس آن، تدوین استانداردها و نظارت بر اجرای استانداردهای تدوین شده در حوزه محصولات كشاورزی و اقلام اساسی، بیشتر از پیش مدنظر قرار گیرد؛ به خصوص اینكه در مورد خوراك انسان و دام، این كه استانداردها در چه بخش هایی باید تغییر كند، به منزله سخت یا آسان شدن استانداردها نیست؛ بلكه در جهت منطقی كردن استانداردها است كه باید با عنایت به شرایط روز دنیا و كشور به آن توجه گردد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینكه در مورد خوراك دام بخصوص در مورد ذرت و در بخش خوراك انسان بخصوص در مورد برنج مباحث مختلفی مطرح گردیده است، اضافه كرد: این امیدواری وجود دارد كه با تجدیدنظر، استانداردهای جدید مدنظر سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد كشاورزی به منظور كنترل و نظارت بیشتر محقق شود.
پیروزبخت در پاسخ به سوالی در خصوص این كه آیا تحریم ها باعث خواهد شد سازمان استاندارد از مواضع خود در ارتباط با تولید و واردات كالاهای استاندارد كوتاه بیاید، خاطرنشان كرد: استاندارد مقوله ای ثابت شده است و به صورت حتم سلامت و ایمنی مردم در اولویت قرار دارد و چه در بخش غذایی و چه در حوزه خودرو، شرایط برای ما فرقی نمی كند و به صورت حتم به سلامت و ایمنی مردم بیشتر از هر چیز دیگری توجه داریم.
وی افزود: استانداردهای روز اروپا می تواند ملاك عمل ما باشد اما با عنایت به شرایط داخلی نیاز به تغییرات جزئی وجود دارد كه با نظر سایر دستگاه ها اعمال خواهد شد.
پیروزبخت تصریح كرد: در مورد شیر خیلی مسئله ای نداریم اما در مورد ذرت مقرر است كار كارشناسی بیشتری صورت گیرد؛ این در شرایطی است كه وزارت جهاد كشاورزی كنترل های لازم را در مورد شیر خام انجام می دهد و سازمان ملی استاندارد هم در واحدهای تولیدی كنترل های لازم را بر شیرهای تولیدی واحدها مدنظر قرار می دهد.