توافق برای تامین اعتبارات مسكن مهر

مدیرسا: قائم مقام وزیر در مسكن مهر اظهار داشت: برای تامین اعتبارات مسكن مهر به توافقاتی دست یافته ایم و با تصویب لایحه بودجه ۹۸ مشكلات حل میگردد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی امروز سه شنبه در نشست خبری اولین نمایشگاه مسكن، شهرسازی و بازآفرینی شهری اظهار نمود: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مسكن مهر به توافقات خوبی دست یافته ایم و اگر موارد لحاظ شده در بودجه سال ۱۳۹۸ تصویب شود، مشكلات ما حل خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر اضافه كرد: مسكن مهر در حجم بسیار بالایی ساخته شد كه در بیشتر از ۱۱۰۰ شهر این پروژه گسترش یافت.

وی اشاره كرد: تا قبل از سال ۱۳۸۶ كه زمان آغاز مسكن مهر بود، برای یك میلیون و ۹۰۰ هزار واحد زمین دولتی واگذار كرده بودیم كه افراد به شكل انفرادی یا تعاونی مبادرت به ساخت مسكن می كردند. از سال ۱۳۸۶ به بعد به یك بار دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر تعریف شد كه در ادامه به دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید. این خانه ها عموما از نظر سازه مشكلی ندارند كما اینكه دیدیم در زلزله كرمانشاه فقط دو نفر در سایت های مسكن مهر تلفات داشتیم.

وی درباره عملكرد وزیر سابق راه و شهرسازی در بخش مسكن مهر اظهار داشت: آقای آخوندی با اینكه اعتقادی به مسكن مهر نداشت، پیگیری اش عالی بود و در زمان او بیشتر از یك میلیون واحد مسكن مهر را به مردم تحویل دادیم. آقای اسلامی هم اصلا به اینكه پروژه ایراد داشته یا خیر، ورود نكرد و تاكید او این است كه حتما تلاش نماییم پروژه به اختتام برسد.

مهرآبادی با بیان این ادعا كه معتقد نیستم مسكن مهر پروژه دولتی است اظهار نمود: به صورت مثال ۸۵۰ هزار واحد توسط مالكین، ۲۶۲ هزار واحد در بافت های فرسوده، ۵۵۰ هزار واحد به صورت سه جانبه و ۸۴۰ هزار واحد توسط تعاونی ها ساخته می شود؛ بدین سبب اعتقاد ندارم كه مسكن مهر پروژه دولتی است ولی دولت به جهت اینكه به پیشرفت كارها كمك نماید به این طرح ورود كرد كه اگر این كار صورت نمی گرفت، اساسا پروژه سامان نمی یافت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر در پاسخ به سوالی در مورد رقم بازگشت اقساط تسهیلات مسكن مهر اظهار داشت: تا كنون ۲۰ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان از اقساط مسكن مهر بازگشت داده شده كه بیشتر از ۱۹ هزار میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

او همین طور خبر داد: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مسكن مهر به هماهنگی های خوبی دست یافته ایم و امیدواریم با تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی مشكلات حل شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مهر آبادی قبل از این گفته بود كه برای اتمام پروژه مسكن مهر به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع احتیاج داریم.