معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛ اجرای بخشی از نظام تولید مسكن در شهر جدید پردیس

مدیرسا: مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: با استفاده از اجرای پروژه آماده سازی اراضی شهر جدید پردیس، بخشی از نظام تولید و عرضه مسكن در این شهر اجرا می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت های پردیس و مطالعات فاز دو قطار برقی تهران پردیس اظهار داشت: شركت عمران شهرهای جدید اسكان بخش قابل توجهی از انتقال جمعیت تهران را برای سكونت در شهر جدید پردیس برنامه ریزی نموده است. با عنایت به اینكه این شهر هم اكنون ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، ساخت ۸۰ هزار واحد مسكن مهر در این شهر در حال اجراست كه ظرف دو یا سه سال آینده جمعیت این شهر به بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر می رسد كه نیاز به زیرساخت های كلان دارد.
وی اضافه كرد: شركت عمران شهرهای جدید برنامه توسعه زیرساختها و زیربناها را در سایر شهرهای جدید باز با استفاده از منابع خود این شهرها و بدون اتكا به منابع دولتی پیگیری می كند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز مطالعات پروژه راه اندازی متروی تهران-پردیس آغاز می شود و بزودی ساخت خود این پروژه باز كلنگ زنی خواهد شد. ساخت متروی تهران-پردیس با مشاركت شركت عمران شهرهای جدید و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته خواهد شد.
طاهرخانی اشاره كرد: در آینده نزدیك شاهد افزایش جمعیت شهر جدید پردیس خواهیم بود كه این مساله تردد در آزادراه تهران-پردیس را با مشكل مواجه می كند. از همین رو برای ساخت متروی تهران-پردیس هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینكه در شهر جدید پردیس مشكل عقب ماندگی راه اندازی ابنیه و آماده سازی اراضی نسبت به ساخت و ساز واحدهای مسكونی دیده می شود، اظهار داشت: با اجرای پروژه آماده سازی اراضی از طرف قرارگاه خاتم، این عقب ماندگی جبران خواهد شد. ۲۰۰ هكتار از اراضی شهر جدید پردیس برای آماده سازی پیش بینی شده است.
طاهرخانی افزود: بخشی از نظام تولید و عرضه مسكن باز با اجرای پروژه آماده سازی اراضی شهر جدید پردیس، در این شهر اجرا می شود.
به گفته وی: بخش عمده ساخت مسكن مهر در شهرهای جدید به اختتام رسیده و تنها توسعه زیرساختهای آن باقی مانده است ولی ما در شركت عمران شهرهای جدید متعهد به سكونت پذیر كردن سایت های مسكن این شهرها هستیم.