همزمان با سفر وزیر اقتصاد به سیستان و بلوچستان مطرح شد؛ تسهیلات گمركی برای واردات دام زنده از مرز سراوان

به گزارش مدیرسا واردات دام زنده از بازارچه كوهك سراوان مقرر است با هدف سیاست های تنظیم بازار افزایش یابد و تسهیلات گمركی بیشتری در اختیار واردكنندگان دام زنده با استفاده از این بازارچه قرار گیرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از گمرك، مهدی میراشرفی همزمان با سفر وزیر اقتصاد به استان سیستان و بلوچستان در بازدید از مرز كوهك سراوان با فعالان اقتصادی بازارچه مرزی كوهك سراوان و مسئولان منطقه دیدار و گفت و گو كرد.
میراشرفی در حاشیه این بازدید بر معیشت مرزنشینان تاكید و رونق كسب و كار و تجارت در منطقه را عامل مهمی برای افزایش امنیت منطقه توصیف كرد و از افزایش فعالیت های گمركی در این نقطه صفر مرزی اطلاع داد.
عمده فعالیت های تجاری در این منطقه مربوط به صادرات است و بازرگانان و تجار این نقطه صفر مرزی عموما كاشی، سیمان، قیر و میلگرد تولید داخل را با استفاده از این بازارچه مرزی به پاكستان صادر می كنند. همینطور اخیرا واردات دام زنده با استفاده از گمرك این بازارچه شروع شده كه مقرر است واردات دام زنده از بازارچه كوهك سراوان با هدف سیاست های تنظیم بازار افزایش یابد و تسهیلات گمركی بیشتری در اختیار واردكنندگان دام زنده با استفاده از این بازارچه قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، بازارچه كوهك سراوان در ۴۳۰ كیلومتری زاهدان و ۱۱۰ كیلومتری سراوان قرار دارد و هم مرز با كشور پاكستان است و نزدیكترین شهر مرزی پاكستان به این بازارچه، شهر پنج گور نام دارد.