اسلامی در حاشیه جلسه دولت مطرح كرد؛ افتتاح ۷۰۰ كیلومتر راه جدید در ۹۸، واگذاری اراضی دولت به سازندگان

مدیرسا: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در اواخر فروردین سال ۹۸، ۷۰۰ كیلومتر راه جدید افتتاح خواهیم كرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران و در ارتباط با مسائل حوزه مسكن اظهار نمود: تمام دغدغه دولت، تمهیداتی برای تسهیل زندگی مردم است و مهمترین برنامه دولت در بخش مسكن، تحرك بخشی به تولید مسكن و رونق در ساخت و ساز است. در این راستا ما زمین را در اختیار سازندگان قرار دادیم.
وی اضافه كرد: طرح هایی را با بخش خصوصی در بافت های فرسوده شهرها در سراسر كشور اجرا و مسكن مهر را تعیین تكلیف و مشكلات حقوقی را حل كردیم البته شرایط مسكن كشور متأثر از وضع اقتصاد است و باید مسكن را پرتحرك نماییم.
اسلامی اظهار داشت: شاهد بی مبالاتی هایی از طرف برخی افراد بودیم كه خیلی از خانواده ها را داغدار كرد، انتظار داریم مردم در نزدیكی ایام عید سرعت در اتوبان ها را رعایت نمایند، اولویت وزارت راه تعیین نقاط حادثه خیز در جاده های كشور است بطوری كه در گذشته هم این اقدامات را انجام دادیم و برای افزایش ضریب ایمنی راه ها پس از انقلاب بیشتر از ۲۰ هزار كیلومتر بزرگراه ساخته شد و در اواخر فروردین ۷۰۰ كیلومتر راه جدید افتتاح خواهیم كرد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه ۳ اقدام را برای ایمنی راه ها انجام خواهیم داد، اشاره كرد: نخستین كار ایمن سازی معبر، ساماندهی تقاطع هاست و دومین اقدام نصب ۲ هزار دوربین پلاك خوان در جاده هاست تا به انضباط ترافیكی كمك گردد. سومین اقدام این است كه امكاناتی را برای توقف و استراحت رانندگان در جاده ها احداث خواهیم كرد كه امیدواریم با جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاری زودتر به مرحله اجرا برسد تا مردم سفر ایمنی داشته باشند.