بازارهای آسیایی محتاطانه مذاكرات چین-آمریكا را دنبال می كنند

به گزارش مدیرسا سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی از دور جدید مذاكرات تجاری چین-آمریكا هستند و اخباری از امكان تمدید ضرب العجل آمریكا انتشار یافته است؛ بازارهای آسیایی معاملات امروز را محتاطانه انجام دادند.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز پنج شنبه، درحالی كه سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی از دور جدید مذاكرات تجاری چین-آمریكا هستند و اخباری از امكان تمدید ضرب العجل آمریكا انتشار یافته است، بازارهای آسیایی معاملات امروز را محتاطانه انجام دادند.
بلومبرگ با اشاره به اظهارات منابع آگاه گزارش داد كه رئیس جمهور ترامپ در نظر دارد ضرب العجل افزایش میزان تعرفه كالاهای چینی را ۶۰ روز دیگر تمدید كند.
از سوی دیگر درحالی كه وزیر خزانه داری آمریكا، استیون منوچین، و نماینده تجاری، رابرت لایتایزر، در پكن در حال انجام مذاكرات رده بالای تجاری هستند، سرمایه گذاران امیدوارند اخبار خوبی به گوششان برسد.
از آنجایی كه قبلا در چنین شرایطی، بازارها با اخبار ناامیدكننده ای هم روبرو شده اند، امروز واكنش شاخص های سهام محتاطانه بود. شاخص شركت های برتر شانگهای ۰.۲ درصد افت كرد. این درحالیست كه این شاخص روز چهارشنبه ۲ درصد جهش كرده و به بالاترین سطح خود از اواخر سپتامبر تا كنون رسیده بود.
گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن، از بالاترین ركورد خود از ماه اكتبر تا كنون پایین آمد و ۰.۲ درصد افت كرد.
نیكی ژاپن ۰.۱ درصد رشد كرد و به بالاترین سطح امسال خود رسید. تضعیف ین سبب رشد سهام صادركنندگان شد.
شاخص ای مینی اس اندپی ۵۰۰ آمریكا هم تا این لحظه ۰.۱۵ درصد افزایش پیدا كرد.
در بازار ارز، اسویی (دلار استرالیا) كه اغلب بعنوان شاخص ریسك چین در نظر گرفته می شود، ۰.۴ درصد در در مقابل دلار تقویت شد و به نرخ برابری ۰.۷۱۱۴ رسید.
بهبود ریسك پذیری سبب تضعیف نرخ ین شد و نرخ برابری آن با دلار را به ۱۱۱.۰۵ رساند.
یورو در نرخ ۱.۱۲۸۰ دلار ثابت ماند و پوند انگلیس پیش از رای گیری دیگری در مورد برگزیت، با اندكی رشد، به نرخ ۱.۱۸۶۰ دلار رسید.