رئیس كمیسیون انرژی مجلس: پتروشیمی دیگری در اندیمشك ایجاد می شود

مدیرسا: رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه شهروندان اندیمشك با شعار وحدت و سازندگی به دنبال توسعه هستند، اظهار داشت: پتروشیمی دیگری در اندیمشك اجرایی می شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات پروژه پتروشیمی كیمیای اندیمشك اظهار نمود: شهرستان اندیمشك به لحاظ شرایط جغرافیایی به گونه ای واقع شده كه خداوند نعمت را بر آن تمام كرده است؛ بالارود در پیشانی، سد بختیاری در آینده در شمال این شهر، رودخانه كرخه و دز و دو نیروگاه برق آبی در كنار این شهر، ۱۰ میلیارد مترمكعب ذخیره آبی، یك هزار و ۲۰۰مگاوات تولید برق، بیشتر از ۵۰ هزار بشكه نفت تولید روزانه و شبكه ریلی شمال به جنوب از ظرفیت ها و استعدادهای خدادادی اندیمشك به شمار می آید.
وی با اشاره به اینكه به دلیلهای مختلف نتوانستیم در بحث اشتغال و توسعه پایدار شهرستان اندیمشك در جایگاه واقعی خودش قرار دهیم، اضافه كرد: اینجا همان اندیمشكی است كه در زمان دفاع مقدس ۵۴ فروند هواپیما یك ساعت و نیم آنرا بمباران كردند.
نماینده مردم اندیمشك در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: با وحدت به دنبال سازندگی هستیم و حاصل آن در بخش های مختلف تولید، اشتغال و چرخش اقتصادی با تلاش و تسریع در حوزه صنعت باید بیشتر از گذشته نمایان شود.
حسنوند با تاكید بر اینكه روند ساخت نیروگاهی كه قبلا كلنگ زنی شده باید تسریع شود، بیان كرد: پیگیری های این پروژه از سال قبل شروع شده و دو سفر به كشور چین در این ارتباط انجام و امروز هم كارشناسان چینی حضور دارند.
رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این پروژه حداقل به ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار ارزی نیاز دارد كه برای تأمین آن جلساتی از طرف استاندار با صندوق توسعه ملی برگزار و با عنایت به صحبت های انجام شده و حمایت دولت مشكلی در زمینه اجرای این پروژه نخواهد بود.
وی، اقدامات انجام شده در زمینه آب، برق و گاز و دیگر زیرساخت های این پتروشیمی را مطلوب دانست و اضافه كرد: حمایت وزیر كار می تواند نور امیدی برای مردم این شهرستان و كاهش آمار بالای بیكاری جوانان باشد.
حسنوند با اشاره به اینكه نرخ بیكاری در این شهرستان بسیار بالاست، افزود: دغدغه اول مردم اندیمشك اشتغال است و هیچ خواسته ای به غیر از اشتغال برای آنها اولویت ندارد.
نماینده مردم اندیمشك با اشاره به آغاز پروژه دیگری در حوزه پتروشیمی كه سال ها از آن می گذرد، اظهار داشت: برای راه اندازی پتروشیمی دیگر اندیمشك به اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار نیاز است كه در هفته های آتی باز با حضور یك وزیر دیگر، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
حسنوند اشاره كرد: در اندیمشك بیمارستان تأمین اجتماعی نداریم ولی حداقل یك كلینیك یا پلی كلینیك جدید در این شهرستان با عنایت به نیاز مبرم شهرستان ایجاب شود.
وی با اشاره به اینكه در اندیمشك از روزهای اول بحث مشاغل خانگی جدی گرفته شد و مسئولان ادارات كمیته ای با هدف بررسی طرح ها در این حوزه تشكیل دادند، عنوان كرد: از وزیر درخواست داریم كه حداقل یك هزار وام خوداشتغالی را به اندیمشك اختصاص داده و همین طور اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بعنوان سهم این شهرستان در همین سفر اختصاص پیدا كند.