در ۱۰ ماهه امسال انجام شد صادرات ۲۲۵ میلیون دلاری فرش دستباف

مدیرسا: مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف میزان صادرات فرش دستباف در ۱۰ ماهه امسال را ۲۲۵ میلیون دلار ذكر كرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد كاهش داشته است.
عبدالله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: صادرات فرش دستباف ایران در مقایسه با ۱۰ ماه گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد كاهش داشته است كه بخش اعظمی از آن ناشی از تحریم هایی بود كه از مهرماه شروع شد.
وی افزود: طی ۱۰ ماهه سال جاری میزان صادرات فرش دستباف ما به ۲۲۵ میلیون دلار رسید، در حالیكه سال قبل میزان صادرات ۳۴۰ میلیون دلار بود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همكاری میان معاونت تعاون و مركز ملی فرش، اظهار نمود: مركز ملی فرش همواره حامی بخش تعاون بوده است و به دنبال تغییراتی كه در معاونت تعاون وزارتخانه بوجود آمد، اقدامات خوبی در جهت پشتیبانی از تعاونی های فرش خصوصاً بافندگان به وجود آمد.
وی افزود: به سبب این تفاهم نامه ساماندهی تعاونی های فرش دستباف، صدور پروانه برای تشكل ها و صدور كارت شناسایی برای قالیبافان به اتحادیه تعاونی های فرش دستباف واگذار شد.
بهرامی بیان كرد: در بحث آموزش و بازاریابی به سبب آنكه ابزارهای لازم را در اختیار نداشتیم نمی توانستیم پروانه صادر نماییم یا نمایشگاه برگزار نماییم ولی با امضای این تفاهم نامه امكان آموزش و شناسایی ظرفیت ها و بازاریابی و بازارسازی توسط اتحادیه فراهم گردید.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، معاونت تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و مركز ملی فرش ایران ماه گذشته با هدف افزایش بهره وری و بهبود فضای كسب وكار صنعت فرش دستباف و واگذاری تصدیگری ها به اتحادیه فرش تفاهم نامه همكاری امضا كردند.