بوئینگ برای ارتش آمریكا، زیردریایی خودران می سازد

به گزارش مدیرسا به نظر می آید كه ارتش ایالات متحده آمریكا اخیرا مسئولیت طراحی، ساخت و توسعه زیردریایی های پیشرفته و خودران را به شركت هواپیماسازی بوئینگ محول كرده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، با عنایت به اهمیت و محبوبیت روزافزون تكنولوژی وسایل نقلیه خودران، حالا به نظر می آید كه ارتش ایالات متحده آمریكا با امضای قراردادی به ارزش ۴۳ میلیارد دلار با شركت هواپیماسازی بوئینگ، می خواهد به تولید و توسعه ناوگان زیردریایی های هوشمند و خودران مجهز به تكنولوژی های پیشرفته بپردازد.
گفته می شود مهندسان و متخصصان زبده فعال در شركت بوئینگ مقرر است در سال های آینده چهار زیردریایی بدون سرنشین و هدایت كننده مجهز به فناوری هدایت خودران و هوشمند را به مرحله تولید و اجرا برسانند كه پس از آن در اختیار ارتش این كشور قرار گرفته و به منظور عملیات نظامی و افزایش قدرت دفاعی آمریكا استفاده گردد.
طبق گزارش وب سایت popularmechanics، این زیر دریایی های جدید و خودران بوئینگ كه تحت عنوان Orca XLUUV ساخته و توسعه داده خواهند شد، ساختاری ماژولی داشته و از قابلیت های متعددی نظیر كنترل از طریق دور، فناوری خودران، اتخاذ تصمیم درست خودكار در شرایط و وضعیت های مختلف، توزیع قدرت و انرژی، مانور پذیری و حسگرهای گوناگون برای انجام عملیات مختلف برخوردار می باشد.
زیردریایی بوئینگ Echo Voyager كه مبنای این پروژه است، ۵۱ فوت (۱۵.۵ متر) دارد و می تواند به دامنه حركتی ۶۵۰۰ مایل دریایی (تقریباً ۱۲ هزار كیلومتر) برسد.