توصیه سازمان ملی زمین و مسكن به هموطنان: از معامله زمین بدون سند رسمی بپرهیزید

به گزارش مدیرسا عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسكن با اشاره به این كه عده ای از افراد در تعطیلات نوروزی از روحیه طبیعت گردی مردم سوءاستفاده كرده و زمین های دولتی را به اسم زمین های تفكیك شده به افراد می فروشند، از هموطنان خواست كه بدون سند رسمی و تنها با مبایعه نامه به خرید زمین اقدام نكنند.
مهدی ابراهیمی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: طبق قانون، سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی مكلفند در تمامی معاملات زمین، از ادارات راه و شهرسازی استعلام بعمل آورند كه هم حقوق دولت حفظ شود و هم منابع و منافع افراد به هدر نرود.
وی ادامه داد: سفارش ما به تمامی افرادی كه می خواهند به خرید زمین در نقاط مختلف اقدام نمایند این است كه این معاملات را حتماً در دفاتر اسناد رسمی و با سند رسمی انجام دهند تا هم منافع مادی خویش را به خطر نیندازند و هم دولت را بعنوان طرف دیگر این دعاوی گرفتار صرف وقت و هزینه نكنند.
عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسكن، هم چنین از توسعه بانك اطلاعاتی زمین در سازمان ملی زمین و مسكن پارسال و آرشیو بیشتر از ۲۰۰ میلیون صفحه عكس در این بانك اطلاعاتی اطلاع داد و اظهار داشت: در این عرصه تلاش شده كه بخش عمده ای از اطلاعات سازمان در بخش املاك و حقوقی را بومی نماییم و می توانیم به صراحت اعلام نماییم كه در این بخش اتكایی به نقشه های گوگل نداریم و تمامی اراضی سازمان با بستر GIS جانمایی شده است.
وی پیش بینی كرد: سازمان ملی زمین و مسكن در آینده نزدیك در حوزه GIS املاك تبدیل به برندی شود كه می تواند نه تنها در مجموعه راه و شهرسازی بلكه در سایر بخش های فعال دولتی در حوزه پیشگیری از مفاسد و مبارزه با زمین خواری نقش فعالی ایفا كند.