اولین فرودگاه اختصاصی كشور در مهریز یزد راه اندازی می شود

به گزارش مدیرسا مدیر عامل شركت توسعه پرواز شهرستان مهریز از طریق اندازی اولین فرودگاه اختصاصی كشور تا آخر مهرماه امسال اطلاع داد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، عبدالرسول حسینی نسب در نشست با فرماندار مهریز در این باره خاطرنشان كرد: این فرودگاه اختصاصی با هدف آموزش و انجام پروازهای سبك، دو نفره و تاكسی پرواز تا آخر مهرماه در مهریز به بهره برداری می رسد.
به نقل از وی، فرودگاه مذكور در زمینی به مساحت ۹۸ هكتار شامل باند فرودگاه، آشیانه و ساختمان اداری بوجود آمده است.
حسینی نسب با بیان این كه باند فرودگاه مذكور به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در حال تكمیل است، خاطرنشان كرد: این فرودگاه دارای سه آشیانه به مساحت كلی ۴۲۰۰ مترمربع و یك ساختمان اداری است كه تابحال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
وی، ظرفیت این فرودگاه را ۵۰ فروند هواپیمای آموزشی خواند و عنوان كرد: مهم ترین اصل برای یك فرودگاه، امنیت آن، جایگاه سوخت گیری مناسب و مكان فنی مناسبش است كه در این فرودگاه دیده و عملیاتی شده است.
مدیر عامل شركت توسعه پرواز مهریز به برخی مشكلات این فرودگاه هم پرداخت و اضافه كرد: آسفالت نبودن مسیر فرودگاه و تأمین آب مورد نیاز همچون مشكلات كنونی این واحد است.
حسینی نسب افزود: در آینده ای نزدیك تنها هتل هوایی كشور جهت اسكان مسافران در همین مكان، افتتاح و به بهره برداری می رسد.
رضا زارع زاده، فرماندار مهریز هم اظهار داشت: این نوآوری در شهرستان مهریز بسیار رضایت بخش و منحصر به فرد است و برای حل مشكلات مربوطه پیگیر مسائل مربوط به این فرودگاه هستیم.