بهبود بازار كار كشورهای اروپایی

مدیرسا: شمار شاغلین كشورهای اروپایی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا افزایش پیدا كرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از مركز آمار اتحادیه اروپا، در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه پایانی سال قبل شمار افراد شاغل در منطقه یورو بطور متوسط ۰.۳ درصد و در اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد افزایش یافته است.
در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نرخ اشتغال بطور متوسط در منطقه یورو ۱.۳ درصد و در اتحادیه اروپا ۱.۱ درصد افزایش یافته است. روند مثبت اشتغال زایی در كشورهای اروپایی از اواخر سال قبل شروع شده است، به شكلی كه از اواسط هشتمین ماه سال قبل تا اواخر آن سال، برای ۳.۳ میلیون نفر در سطح اتحادیه اروپا شغل به وجود آمد تا بدین ترتیب نرخ اشتغال بطور متوسط در ۲۸ كشور عضو اتحادیه اروپا به ۵۷ درصد برسد.
طبق این آمار كه شامل آلمان نیست، ۲۲.۱ درصد از جمعیت ساكن در سطح اتحادیه اروپا از نظر كاری غیر فعال می باشند یعنی یا توانایی كار كردن را ندارند و یا تمایلی برای كار كردن ندارند. تا آخر سال گذشته در سطح اتحادیه اروپا و در میان افراد ۱۵ تا ۷۴ سال، ۱۸۱.۸ میلیون نفر شاغل و ۸.۴ میلیون نفر نیز با وجود كوشش برای یافتن شغل بیكار بوده اند.
هم اكنون پایین ترین نرخ بیكاری كشورهای اروپای متعلق به جمهوری چك و آلمان و بالاترین نرخ بیكاری متعلق به یونان، ایتالیا و اسپانیا است.
منطقه یورو شامل ۱۹ كشور بلژیك، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوكزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواكی و فنلاند است كه از یورو بعنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است كه شامل ۱۹ كشور عضو منطقه یورو بعلاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارك، سوئد، كرواسی، جمهوری چك و رومانی است.

منبع: