معاون وزیر كار اعلام كرد تعاونی ها در اولویت واگذاری های شستا

مدیرسا: معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از مذاكره برای واگذاری برخی شركتهای شستا به تعاونی های توانمند و استفاده از ظرفیت تعاونی های دانش بنیان در شستا آگاهی داد و اظهار داشت: شبكه تعاونی های توزیعی در روزهای ماه مبارك رمضان، با قیمت ارزان تری گوشت و كالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار دادند.

محمد كبیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به امضای تفاهم نامه همكاری با شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، اظهار نمود: انعقاد این تفاهم نامه دربرگیرنده چند هدف بود؛ اول اینكه با ایجاد و گسترش همكاریهای دو جانبه زمینه استفاده از ظرفیت های بخش تعاون به وجود آید و دوم در بحث واگذاری بعضی از شركت های شستا اولویت بخش تعاون خصوصاً تعاونی های توانمند در نظر گرفته شود و با عنایت به هدف گذاری دستیابی بخش تعاون به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی، بخش تعاون بطور مؤثر در این زمینه سهم داشته باشد.

وی افزود: هدف دیگر این بود كه زمینه های همكاری در سرمایه گذاری های ایجادی یا توسعه ای در بخش تعاون را به مجموعه شستا اعلام نماییم تا بعد از نهایی شدن، این زمینه ها بررسی شود و در صورتیكه طرح های تعاونی ها اقتصادی باشد، در بحث سرمایه گذاری ایجادی و توسعه ای مشاركت مستقیم داشته باشند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اشاره كرد: هدف دیگر انعقاد تفاهم نامه این بود كه طی تفاهمی كه از قبل با صندوق نوآوری و شكوفایی در بحث راه اندازی مركز نوآوری تعاون داشتیم، مقرر شد تعاونی های دانش بنیان نیز حمایت و معرفی شوند و در زنجیره تأمین شركت های شستا از ظرفیت بخش تعاون خصوصاً تعاونی های دانش بنیان استفاده و در مركز نوآوری بخش تعاون حتی الامكان مشاركت لازم را داشته باشند.

كبیری همین طور از توزیع و عرضه اقلام اساسی توسط شبكه تعاونی ها در ماه مبارك رمضان آگاهی داد و اظهار داشت: طی تفاهم نامه سه جانبه ای كه میان وزارت تعاون، اتاق تعاون ایران و شركت مادر تخصصی بازرگانی دولتی به امضا رسید، عرضه اقلام تنظیم بازار و گوشت و برنج و شكر به شبكه تعاونی ها سپرده شد. تاكید ما این بود كه كالاهای اساسی را بوسیله شبكه تعاونی ها در اختیار مردم بگذاریم كه هم اكنون در بحث عرضه گوشت این اتفاق افتاده است و تعاونی ها زودتر از ماه مبارك رمضان عرضه گوشت و برنج و شكر را با قیمت ارزان تر آغاز كردند.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، قبل از این تفاهم نامه همكاری میان وزارت تعاون، شركت مادر تخصصی بازرگانی دولتی و اتاق تعاون ایران با هدف استفاده از ظرفیت و توانمندی های شبكه تعاونی ها در تنظیم بازار و توزیع كالاهای اساسی به امضا رسیده بود و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد تا توزیع مناسب كالاهای اساسی در سراسر كشور برای ماه رمضان توسط تعاونی های مصرف و توزیعی صورت پذیرد.

منبع: