تجهیز ناوگان هوایی به اینترنت ۵G درون پروازی

به گزارش مدیرسا تمامی ایرلاین های آمریكایی و كانادایی تا سال ۲۰۲۱ میلادی به شبكه اینترنت وایرلس ۵G درون پروازی تجهیز خواهند شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، اوكلی تورن، مدیر ارشد اجرایی شركت گوگو (Gogo) كه در زمینه برقراری شبكه های ارتباطی و اینترنتی درون پروازی با ایرلاین های مختلف در جهان همكاری و فعالیت می كند، اعلام نموده است كه اینترنت مجهز به شبكه نسل پنجم اینترنت ۵G به تمامی مسافران پروازهای آمریكایی و كانادایی این امكان را خواهد داد تا در حین پرواز هم به انجام كار و فعالیت های موردنظر خود بپردازند و از خدمات اینترنت پرسرعت نسل جدید شبكه های مخابراتی بهره مند شوند.
با عنایت به افزایش تقاضا جهت استفاده از اینترنت و جایگزینی آن با تماسهای تلفنی در حین پرواز، هم اكنون شركت های هواپیمایی بزرگ در جهان با همكاری شركت های فعال در حوزه فناوری و ارتباطات، امكان استفاده از اینترنت وای فای را برای تعداد زیادی از هواپیماهای فعال در خطوط هوایی خویش را برای بهره مندی مسافران فراهم نموده اند.
این شركت با بیان این كه بدین وسیله مسافران در طول مدت سفر با اتصال به اینترنت احساس خستگی و بی حوصلگی نكرده و قادر خواهند بود با خانواده اقوام و دوستان خود در ارتباط باشند و در صورت ضرورت به دانلود و تماشای محتوای مورد نظر خود با بیشترین سرعت و بهترین كیفیت بپردازند، از ضرورت راه اندازی این شبكه اینترنت وایرلس مجهز به پشتیبانی از فناوری ۵G درون پروازی سخن گفته است.
طبق بیانیه جدید این شركت كه در وب سایت the verge ذكر شده است، گفته می شود تمامی ایرلاین های كانادایی و آمریكایی تا آخر سال ۲۰۲۱ میلادی به اینترنت پرسرعت ۵G درون پروازی مجهز خواهند شد.