نایب رئیس اتاق تعاون ایران مطرح كرد اعتمادی به واگذاری های شستا به بخش تعاون ندارم، جزئیات قرارداد سرمربی جدید استقلال

مدیرسا: نایب رییس اتاق تعاون ایران با تاكید بر ظرفیتهای بالای بخش تعاون اظهار داشت: با وجود آنكه مسئولیت توزیع كامل گوشت و مرغ شب عید را شبكه تعاونی ها برعهده داشتند، ولی نامی از آنها در اخبار و رسانه ها برده نمی گردد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، اسماعیل خلیل زاده در یك نشست خبری با اشاره به ظرفیت های بالای بخش تعاون اظهار داشت: سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران در همه بازارها همچون بازار پولی و مالی، بازار سرمایه و مسكن در حال رشد است ولی متأسفانه تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله بسیاری داریم كه امیدواریم با حضور بخش تعاون در فعالیت های كلان اقتصادی به سهم و جایگاه واقعی خود برسد.
وی با اشاره به اینكه تعاونی ها در اسفند ماه مسئولیت توزیع كامل بخش گوشت و مرغ را برعهده داشتند، اظهار داشت: با وجود آنكه شبكه تعاونی ها در جریان توزیع گوشت و مرغ شب عید نقش آفرینی كردند ولی نامی از آنها برده نمی گردد در صورتیكه ظرفیت های بخش تعاون و اثرگذاری آنها بر اقتصاد به خصوص توزیع بی واسطه اقلام مورد نیاز مردم بسیار است.
رئیس اتاق تعاون استان تهران در پاسخ به سوال ایسنا، در خصوص واگذاری شركت های شستا به بخش تعاون اظهار نمود: شستا (شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و بخش تعاون هر دو متعلق به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی هستند ولی اینكه قرارداد اولیه برای واگذاری برخی شركت های شستا به بخش تعاون چه زمانی محقق شود باید منتظر بمانیم اما شخصاً اعتماد صددرصدی به این مساله ندارم چون تا امروز نامه نگاری هایی كه در این زمینه داشتیم و حتی شركت های شستا را دعوت كردیم كه در بانك توسعه تعاون حساب باز كنند و تسهیلات به تعاونی های خرد و كوچك ما بدهند به نتیجه نرسیده است.
خلیل زاده اظهار داشت: قرار بود ۳۰ درصد از درآمدهای حاصل از واگذاری ها به بخش تعاون اختصاص پیدا كند ولی متأسفانه با وجود صراحت و تاكید قانون، تابحال شركت های بسیار كمی واگذار شده اند و ما مشكلاتی در این زمینه داشتیم كه ظرف چند هفته آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم كرد.
اظهارات خلیل زاده درباره استقلال
نایب رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در ادامه در پاسخ به سوالی درباره قرارداد استراماچونی سرمربی جدید استقبال و حضور وی در ایران، توضیحاتی ارائه كرد و اظهار داشت: قرارداد استراماچونی چند شب قبل قراردادش را امضا كرد و به احتمال زیاد تا اختتام این هفته یا اواخر هفته آینده در ایران باشد.
وی اظهار داشت: فشارهای تبلیغاتی و جو روانی كه بابت حضور وی در ایران به وجود آمده بود موجب تأخیر در امضا شده بود ولی ایشان دستیار خودرا فرستاد كه كلینیك و زمین و امكانات ما را ببیند و وقتی مطمئن شد قرارداد را امضا كرد. طبق توافقی كه داشتیم سه دستیار هم با خود می آورد كه آغاز به تمرین كنند البته دستیار ایرانی ایشان هنوز مشخص نشده و در جلسه ای با كمیته فنی و هیأت مدیره استقلال این مساله مشخص خواهد شد.
كل مبلغ قرارداد ماچونی با سه دستیار ۷۰۰ هزار یورو!
خلیل زاده مبلغ قرارداد استراماچونی را همراه به سه دستیارش ۷۰۰ هزار یورو اعلام نمود و اظهار داشت: هر رقمی غیر از این صحیح نیست و ما این قرارداد را بطور شفاف در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.
وی اظهار داشت: چند نفر از بازیكنان ما در تیم ملی هستند كه در بازی با كره حضور داشتند و باید درباره آنها تصمیم گیری نماییم تعدادی دیگر از بازیكنان هم با ما قرارداد دارند كه طی چند روز آینده حضور و تمدید قراردادشان را اعلام می نماییم.
قرارداد شفر قرارداد تركمانچای بود
نایب رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره حضور پاتوسی هم اظهار داشت: با پاتوسی ۳۰۰ هزار دلار قرارداد داریم و هنوز از ما جدا نشده است و اخباری كه در این خصوص منتشر می شود تأیید نمی نماییم و به دنبال این هستیم كه باشگاه به پرداختش با او ادامه بدهد.
وی در عین حال قرارداد وینفر شفر را قرارداد تركمانچای توصیف كرد و اظهار داشت: در مورد قرارداد استراماچونی چنین اتفاقی نخواهد افتاد و ما آنرا بطور كامل شفاف سازی خواهیم كرد و در اختیار خبرنگاران قرار خواهیم داد.
وی همین طور میزان بدهی باشگاه استقلال را حدود ۸۰ میلیارد تومان ذكر كرد و اظهار داشت: از برج یازده سال قبل تا امروز ۴۲ میلیارد تومان منابع وارد باشگاه شده است.
نایب رئیس اتاق تعاون ایران در بخش پایانی سخنان خود درباره واگذاری باشگاه استقلال و خصوصی سازی این تیم، اظهار نمود: ما معتقدیم كه قانون سیاست های اصل ۴۴ باید رعایت شود و طبق تأكیدی كه مقام معظم رهبری درباب اجرای سیاست های اصل ۴۴ داشتند این اتفاق باید بیفتد و باشگاه استقلال و پرسپولیس حتما واگذار خواهند شد.
واگذاری استقلال و پرسپولیس كلید خورد
وی افزود: این دو تیم طرفداران و هواداران زیادی دارند كه معتقدیم باید در چارچوب تشكیل تعاونی سهامی عام این واگذاری صورت گیرد و سهام دو باشگاه به كل مردم و هواداران برسد. هم اكنون پیشكسوتان باشگاه استقلال پیگیر كار هستند و سازمان خصوصی سازی هم سوژه را دنبال می كند حتی باشگاه پرسپولیس هم جلسات خودرا در این زمینه آغاز نموده است ولی این امر باید در چارچوب تعاونی سهامی عام اتفاق بیفتد و شركت های خصوصی هم می توانند سهامدار آن شوند و برگه سهام داشته باشند.
به گفته خلیل زاده هم اكنون دو باشگاه به لحاظ صورت های مالی بدهكارند و بدهی سنگین مالیاتی دارند ولی ترازهای مالی باید شفاف سازی و قانون اجرایی شود چون وزیر ورزش هم اصرار و تاكید دارند كه فرآیند واگذاری سرخابی ها هرچه سریع تر اتفاق بیفتد.

منبع: