وزیر راه و شهرسازی: انتقال ایستگاه راه آهن همدان به داخل شهر در دست اجراست

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی از آغاز انتقال ایستگاه راه آهن همدان به داخل شهر اطلاع داد و اظهار داشت: با راه اندازی ایستگاه راه آهن همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه آهن به صورت تركیبی به وجود خواهد آمد كه این پروژه در دست اجراست.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، اسلامی در حاشیه بازدید از طریق آهن همدان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینكه بالاخره ریل به همدان رسیده و مردم همدان و استان های همجوار از فرصت سفرهای ریلی برخوردار می باشند، اظهار نمود: مهمترین كاری كه در زمینه راه آهن همدان باید صورت گیرد انتقال ایستگاه راه آهن به داخل شهر و نزدیكترین محل برای مردم است.

وی خاطرنشان كرد: نكته مهم در بحث راه آهن همدان این است كه ما باید تصمیمات خویش را بهینه نماییم و بتوانیم این خدمت رسانی را با گسترش و بهینه سازی به بهترین كیفیت تبدیل نماییم.

اسلامی با اشاره به اینكه تصمیم انتقال ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر گرفته شده است، اضافه كرد: قرارداد پروژه راه اندازی خط انتقال ایستگاه راه آهن همدان منعقد شده و پیمانكار آغاز به كار كرده است.

وی افزود: این ایستگاه در نقطه كانونی كه در طرح جامع شهر همدان ملاحظات آن صورت گرفته و همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه آهن به صورت تركیبی به وجود خواهد آمد و در دست اجراست.

وزیر راه و شهرسازی درباره ایستگاه فعلی راه آهن همدان هم تصریح كرد: كاركرد ایستگاه مركزی همدان باید باز مهندسی شود و ما برای این مكان تصمیم متفاوتی بگیریم.

وی افزود: خط اتصال راه آهن به ملایر را دنبال می نماییم كه امروز یك بخش از آنرا كلنگ زنی خواهیم كرد.

اسلامی خاطرنشان كرد: اتصال ریل به سنندج هم در دست اجراست كه راه آهن غرب كشور را به سمت مرزهای خروجی شكل می دهد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: امیدواریم با تمام محدودیت هایی كه در منابع وجود دارد بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود، اقدامات تكمیلی برای راه اندازی شبكه سراسری راه آهن برای همدان را دنبال نماییم.