ایران نخستین مقصد نفتكش مورد حمله قرار گرفته در خلیج فارس

به گزارش مدیرسا یكی از نفتكش هایی كه در خلیج فارس مورد حمله قرار گرفته بود، تعمیر شده و به تجارت بازگشته و حالا نخستین مقصد این نفتكش ایران است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از بلومبرگ، طبق داده های كشتیرانی كه بلومبرگ به دست آورده است، نفتكش آندرا ویكتوری در حال عبور از شمال خلیج فارس است و بندر امام خمینی ایران را بعنوان مقصد خود اعلام نموده است.
داده ها نشان می دهد، این كشتی كه در ماه می در نزدیكی سواحل امارات متحده عربی مورد هدف قرار گرفته بود، حالا مخزن خویش را پر كرده و درحال انتقال سوخت به ایران است.
انفجار نفتكش ها، امسال سبب تشدید تنش ها در خلیج فارس شد؛ ایالات متحده و عربستان سعودی، ایران را مقصر حمله به این نفتكش ها و به خطر انداختن جریان عرضه جهانی نفت، اعلام نمودند.
از سوی دیگر، ایران و اتحادیه اروپا بر سر التزام به توافق هسته ای و مصادره نفتكش حامل محموله نفت ایران، در تقابل هستند.
كشتی آندریا ویكتوری، كه با پرچم نروژ فعالیت می كند، یكی از ۴ كشتی ای است كه در انفجارهای خرابكارانه در نزدیكی بندر فوجیره امارات، صدمه دیده بود. در ماه ژوئن هم ۲ كشتی نفتكش دیگر در نزدیكی آب های سرزمینی ایران مورد حمله قرار گرفتند.
به نظر می رسد، كشتی آندریا ویكتوری بعد از تعمیر در بندر رشید دوبی، در اوایل این ماه محموله خویش را از راه انتقال كشتی به كشتی، دریافت كرده است. معلوم نیست كه محموله این كشتی چه نوع سوختی است.
داستین اینو، مدیر بحران در شركت نویگیت پی آر، كه از سوی گروه تومه، مدیریت كشتی، فعالیت می كند، اظهار داشت: فعالیت های این نفتكش به تجارت معمول، بازگشته است. وی در ۱ جولای در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ، از اعلام مقصد كشتی خودداری كرد.