معاون وزیر صنعت: نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش به ۲ و نیم برابر افزایش یافت

مدیرسا: معاون وزیر صنعت بابیان اینكه اقبال استفاده از كالای داخلی در بازار خارجی و داخلی ظرفیت بسیار خوبی برای صنعت است، اظهار داشت: نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش، به ۲.۵ برابر افزایش پیدا كرد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محسن صالحی نیا ظهر یكشنبه در همایش صنعتگران و معدن كاران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینكه نیاز صنعت به تسهیلات سرمایه در گردش، به ۲.۵ برابر افزایش پیداكرده است، اظهار داشت: می كوشیم تا میزان تسهیلات مختص صنعت، به میزان ۴۰ درصد از تسهیلات كل كشور افزایش پیدا كند تا بتوانیم به تقویت تولید داخلی و همین طور ارتقا اقتصاد ملی دست پیدا نماییم.
وی ضمن بیان اینكه توسعه صادرات غیرنفتی، بطور قطع زنجیره تأمین نیاز در صنعت كشور را فراهم خواهد كرد، اضافه كرد: تهدید صادرات یكی از مواردی كه در كشور با آن روبرو می باشیم و باید كوشش كرد تا در مقابل این مهم، توسعه بازار صادرات همواره در دستور كار قرار داشته باشد.
معاون وزیر صنعت بابیان اینكه اقبال استفاده از كالاهای داخلی در بازارهای خارجی و داخلی یكی از ظرفیت های بسیار خوبی است كه امروز برای صنعت كشور فراهم گردید، اظهار داشت: قطعه سازی، خودروسازی و به خصوص تولید خودرو های سنگین، از ظرفیت های بسیار شاخص صنعت استان سمنان است.
صالحی نیا بابیان اینكه استان سمنان با دارا بودن ۰.۸ درصد جمعیت كشور اما به لحاظ میزان واحدهای صنعتی در حال بهره برداری، ۳.۳ تا ۳.۸ درصد واحدهای صنعتی كشور را به خود مختص كرده است، اشاره كرد: به این معنا كه زیرساخت های این استان برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بسیار برقرار است.
وی اضافه كرد: با عنایت به اعمال تحریم های خارجی تنها گزینه برای خروج از بحران پشتیبانی از تولیدكنندگان در چارچوب ارائه تسهیلات مناسب و كارگروه رفع موانع تولید است كه این مهم در استان های كشور ازجمله سمنان به خوبی در حال انجام می باشد.

منبع: