افزایش قیمت مسكن در اروپا

مدیرسا: بهای مسكن در اروپا و منطقه یورو چهار درصد افزایش پیدا كرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از مركز آمار اتحادیه اروپا، متوسط قیمت مسكن در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ بطور متوسط هم در ۲۸ كشور عضو اتحادیه اروپا و هم در ۱۹ كشور عضو منطقه یورو ۴ دصرد افزایش پیدا كرده است. در مقایسه با سه ماهه پایانی سال قبل قیمت مسكن هم در اتحادیه اروپا و هم در منطقه یورو ۰.۳ درصد افزایش پیدا كرده است.
در میان كشورهای عضو، بیشترین افزایش قیمت مسكن در سه ماهه نخست امسال مروبط به مجارستان با ۱۱.۳ درصد بوده است و بعد از این كشور، جمهوری چك با ۹.۴ درصد و پرتغال با ۹.۲ دصرد قرار دراند. از جانب دیگر بیشترین كاهش قیمت مربوط به ایتالیا بوده است كه خانه ها در سه ماهه نخست امسال ۰.۸ درصد كاهش پیدا كرده اند.
لازم به ذكر است منطقه یورو شامل ۱۹ كشور بلژیك، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوكزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواكی و فنلاند است كه از یورو بعنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است كه شامل ۱۹ كشور عضو منطقه یورو بعلاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارك، سوئد، كرواسی، جمهوری چك و رومانی است.
در میان سایر كشورهای اروپایی، قیمت مسكن در بلژیك ۳.۶ درصد، آلمان ۵ درصد، اسپانیا ۶.۹ درصد، فرانسه ۲.۹ درصد، هلند ۸.۲ درصد، اتریش ۴.۲ درصد، سوئد و انگلیس ۱.۵ درصد و نروژ ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

منبع: