در تكریم و معارفه مدیران بنیاد چه گذشت؟ گردهمایی وزاری قدیمی در بنیاد مستضعفان

مدیرسا: مراسم تكریم محمد سعیدی كیا و معارفه پرویز فتاح بعنوان روسای سابق و جدید بنیاد مستضعفان اجرا شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مراسم تكریم ومعارفه روسای بنیاد مستضعفان با حضور مقام های كشوری همچون حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی-رئیس دفتر مقام معظم رهبری- و روسای اسبق این بنیاد همچون محمد فروزنده و محسن رفیقدوست در محل ساختمان این بنیاد انجام شد.
در ابتدای این مراسم یحیی آل اسحاق-عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان- از افزایش صادرات این بنیاد از ۲۰۰ میلیون یورو به ۷۶۱ میلیون یورو طی ۵ سال آگاهی داد و اعلام نمود كه رشد اقتصادی این بنیاد در مدت مذكور با رشدی ۸ درصدی همراه بوده و در پنج سال اخیر بیشتر از ۸۰ هزار سند زمین به فقرا و محرومان اهدا شده است.
وی افزود: ۱۲ منطقه برای محرومیت زدایی كامل طی این دوره ۵ ساله مدیریتی انتخاب و بر طبق اولویت بندی پروژه ها در دستور كار قرار گرفت و در شرایط ملتهب اقتصادی رشد تولیدی و اقتصادی بنیاد طی بازده زمانی ۵ ساله اخیر با رشدی ۸ درصدی همراه بود.
بگفته آل اسحاق بودجه محرومان در مدت فعالیت سعیدی كیا ۱۰ تا ۱۵ برابر افزایش برابر یافت و ۱۷۰۰ كلاس درس نیز به وجود آمد.
بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی-رییس دفتر مقام معظم رهبری- بیان كرد: مقام معظم رهبری تاكید نمودند كه به توانمندسازی تهیدستان اهتمام ورزیده شود و مصروف كردن این امانت ملی در جهت آبادانی و پیشرفت جامعه مناطق محروم مد نظر قرار گیرد و در عین حال با رعایت دقیق بندهای اقتصاد مقاومتی و به كار گیری نیروهای جوان و متعهد و انقلابی جریان فعالیت جهادی در همه بخش های این بنیاد مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: حدود ۸۲ هزار سند به فقرا و محرومان تحویل داده شده است و همه این زمین ها مربوط به دوران رضا شاه است كه با قلدری زمین كشاورزان و محرومان را به تصاحب درآورد.
سومین سخنران این مراسم محمد سعیدی كیا-رییس سابق بنیاد مستضعفان- بود كه عملكرد پنج ساله این بنیاد را در بخش های مختلف تشریح نمود.
وی اشاره كرد: تبدیل بنیاد مستضعفان به معنای واقعی كلمه این بنیاد، خارج كردن یك نقطه از محرومیت و آغاز كمك به نقاط دیگر محروم برای رهایی از محرومیت های موجود، تجدید ساختار و كاهش بوروكراسی، اشاعه مدیریت جهادی و به كارگیری جوانان مستعد ارزشی و نیز توجه به امور فرهنگی و مدیریت بهتر فعالیت های اقتصادی همچون فعالیت های انجام شده طی پنج سال اخیر است.
سعیدی كیا با اشاره به اینكه ۳۰۰ میلیون یورو ارزآوری بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۴ به ۹۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است، اظهار داشت: ایجاد آزادراه تهران – شمال بعنوان یك آرزو برای مردم شده بود كه با تعامل با دولت در حال پیشرفت است، اظهار داشت: قطعه ۱ این آزادراه طی ماه های آینده به افتتاح می رسد و علاوه بر این تكمیل نیروگاه خرمشهر و راه اندازی نیروگاه خرم آباد و چابهار مدنظر قرار گرفته است.
درانتها نیز پرویز فتاح-رییس جدید بنیاد مستضعفان- با اشاره به اینكه قصد نداریم جای دولت را بگیریم و نمی دانیم به چه علت مسائلی مطرح می شود كه بنیاد می خواهد جای دولت را بگیرد، اظهار نمود: بروید و فعالیت های بنیاد را روی ترازو قرار دهید و با دولت مقایسه كنید. به هیچ وجه چنین مسئله ای قابل مقایسه نیست و بنیاد قصد ندارد بجای دولت فعالیت كند.
او همینطور با اشاره به اینكه مسئله پنهانی در بنیاد مستضعفان وجود ندارد، اشاره كرد: نهادهای بازرسی وجود دارند و ما از شفافیت استقبال می نماییم اما در عین حال نباید همه وقت مدیران ما به مسائل این چنین اختصاص پیدا كند.
رئیس بنیاد مستضعفان همین طور در مورد وضعیت پلاسكو نیز بیان كرد: ساختمان پشتی پلاسكو در حال بازسازی است و ۲۵۰ نفر نیز در ساختمان جدید مجوز دریافت نمودند و فعالیت ها در این خصوص در حال انجام می باشد بزودی با نمایندگان صنف جلسه برگزار می نماییم و به آنها اطمینان می دهیم تا پروژه به اتمام نرسیده بنیاد مستضعفان مسئول است.
وی افزود: پلاسكو نكاتی دارد كه باید مدنظر قرار گیرد و در نخستین فرصت در محل پلاسكو حضور خواهیم یافت.
فتاح در مورد اتمام پروژه پلاسكو طبق زمان بندی اعلام شده تا اختتام مهر ماه ۱۳۹۹ اعلام نمود: هم اكنون نمی توانیم زمانی را اعلام نماییم كه شرمنده شویم اما هر طور شده پلاسكو را به اتمام خواهیم رساند.

منبع: