معاون بهره برداری فرودگاه امام خبر داد ارزان تر بودن بلیت پروازهای داخلی فرودگاه امام

به گزارش مدیرسا معاون بهره برداری شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: برمبنای برنامه ریزی های صورت گرفته و تسهیلات پیش بینی شده برای ایرلاین های داوطلب انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام، قیمت بلیت این پروازها نسبت به نرخ های كنونی، ارزان تر خواهد بود و این خود حق انتخاب دادن به مردم است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، بعد از اولین پرواز داخلی فرودگاه امام خمینی (ره) كه پنج شنبه گذشته (۲۴ مرداد ماه) به مقصد كیش و در امتداد انتقال قسمتی از پروازهای داخلی از مبدا تهران به فرودگاه امام اجرا شد، این سوال مطرح می شود كه چگونه و تا چه حد مردم برای پروازهای داخلی ازفرودگاه امام بجای مهرآباد استفاده می نمایند و اساسا از نظر اقتصادی چه مزیتی برای آنها وجود دارد كه بجای فرودگاه مهرآباد كه نزدیك تر است، سفر خودرا از فرودگاه امام انجام دهند؟
حسن خوشخو – معاون بهره برداری شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) – در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: از ابتدا برنامه ای برای انتقال همه پروازها به فرودگاه امام نداشتیم و تنها می خواستیم بستری برای پاسخگویی به نیازهایی ایجاد نماییم، كه تا كنون مغفول مانده بود. بدین سبب برای اجرای این پروازها درصددیم ضمن ایجاد تسهیلات برای ایرلاین های داخلی داوطلب، بلیط این پروازها ارزان تر از آن چیزی باشد كه درحال حاضر هست.
وی ادامه داد: آنچه در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در نظر گرفته بودیم ایجاد بستری برای انجام پروازهای داخلی است كه این موضع محقق و كیش ایر نخستین شركت هواپیمایی داوطلب شد. در این میان با شركت های هواپیمایی مختلفی مذاكره كردیم و به غیر از كیش ایر حدود هفت ایرلاین دیگر همچون ایران ایرتور، تابان و غیره نیز اعلام آمادگی كردند كه قسمتی از پروازهای داخلی شان را به فرودگاه امام خمینی منتقل كنند. اما این كه چه زمانی است و دقیقا پروازهای داخلی سایر شركت های هواپیمایی داخلی در چه روزهایی در فرودگاه امام عملیاتی می شود به خود این شركت ها بستگی دارد.
معاون بهره برداری شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: این تصور عمومی به وجود آمده كه اگر یك مسافر از تهران قصد سفر به مشهد را دارد آیا از نظر اقتصادی برایش صرفه دارد كه بجای استفاده از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی بیاید؟ اما باید گفت چیزی كه از ابتدا بعنوان سیاست برای ما وجود داشته این است كه بتوانیم پاسخ گوی نیازهایی در این زمینه باشیم كه پاسخ داده نشده و اگر كلانشهر های دنیا را رصد كنید متوجه می شوید كه دو یا چند فرودگاه دارند كه حمل و نقل هوایی را پاسخ دهند.
خوشخو با اشاره به اینكه جمعیت چند میلیونی استانی مانند قم و شهرستان هایی مانند ساوه، كاشان و دیگر پتانسیل های جمعیتی نزدیك به فرودگاه امام می تواند نمونه ای از نیازهایی باشد كه پاسخ داده نشده یا اینكه كمتر به آنها توجه شده است، و مردم در این مناطق می توانند پروازهای داخلی را بوسیله فرودگاه امام خمینی (ره) انجام دهند و این تنها یكی از سیاستگذاری هایی بوده كه در این راستا انجام شده است.
وی اظهاركرد: ایجاد بستری مانند فرودگاه امام خمینی كه بتواند به پروازهای داخلی كمك نماید سبب رونق صنعت هوایی و ایرلاین ها هم می شود و اینكه قسمتی از نیازهای موجود را می خواهیم جواب دهیم و اساسا چنین برنامه و هدفی نداریم كه همه پروازهای داخلی استان تهران و حومه را به این سمت و سو سوق دهیم. بعنوان مثال شاید برای مردم جنوب تهران به صرفه باشد برای پروازهای داخلی بجای فرودگاه مهرآباد از فرودگاه امام استفاده كنند.
معاون بهره برداری شركت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به پروازهای ورودی بسیار زیاد مسلمانان كه به فرودگاه امام می آیند، اظهار داشت: اگر مسلمانان و شیعیانی كه از كشورهای مختلف به ایران می آیند و می خواهند به مقاصد مذهبی داخلی سفر كنند، بستری برایشان فراهم گردد كه از همین فرودگاه بتوانند این كار را انجام دهند یا آنكه مسافری از شهرهای مختلف بخواهد به مقاصد خارجی برود، این خود یك خاصیت و مزیت است كه در واقع برای پروازهایی با كانكشن داخلی یا خارجی محقق شده است.
خوشخو اعلام نمود: یكی دیگر از نكاتی كه وجود دارد این است كه ایرلاین های داخلی كه به فرودگاه امام می آیند، بجای آنكه هواپیمایشان خالی بماند، ترجیح می دهند پروازی حتی با قیمت های پایین تر داشته باشند و بدین سبب می توان اظهار داشت كه این گونه از پروازهای داخلی با عنایت به این وضعیت و حمایت هایی كه فرودگاه از ایرلاین های داخلی داوطلب می كند، نسبت به پروازهای داخلی دیگر در سایر فرودگاه های كشور، ارزان تر خواهد بود.

منبع: