با تداوم جنگ تجاری؛ ترامپ مخفیانه وحشت خود از شرایط بد اقتصادی را ابراز كرد

به گزارش مدیرسا در طول چند هفته اخیر، رئیس جمهور ترامپ نگرانی خویش را از بدتر شدن شرایط اقتصادی آمریكا و تاثیر آن بر شانس انتخاب مجدد وی در ۲۰۲۰، بعنوان رئیس جمهور، ابراز كرده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیك، خبرگزاری سی ان ان به نقل از منابع آگاه كه نامی از آنها برده نشده گزارش داد كه در طول چند هفته اخیر، رئیس جمهور ترامپ نگرانی خویش را از بدتر شدن شرایط اقتصادی آمریكا و تاثیر آن بر شانس انتخاب مجدد وی در ۲۰۲۰، بعنوان رئیس جمهور، ابراز كرده است.
منابع آگاه می گویند: ترامپ به دستیاران خود دستور داده است كه با لزوم بیشتری طرح هایی را برای تقویت اعتماد آمریكایی ها به اقتصاد، ارائه نمایند.
این شامل طرح هایی مانند طرح «همه دست ها روی میز» می شود كه احیانا مالیات را كاهش خواهد داد و توافقات تجاری جدید كانادا و مكزیك را اجرا خواهد نمود. همینطور طی این طرح به فدرال رزرو فشار آورده خواهد شد تا نرخ بهره خویش را بیشتر از پیش كم كند.
منابع آگاه می گویند كه هم ترامپ و هم دستیاران ارشد او شامل جارد كوشنر، داماد رئیس جمهور، در تماس هایی تلفنی به روسای شركت های آمریكا، آنها را از مذاكرات تجاری با چین و تلاش های اقتصادی دیگر آگاه كرده اند. انها با این كار تلاش كردند تا به این مدیران كمی اطمینان خاطر دهند.
ترامپ هفته گذشته در توئیتی از برخی رسانه ها برای بزرگ نمایی مشكلات اقتصادی، انتقاد نمود و گفت آنها هر كاری در توان دارند انجام می دهند تا اقتصاد را نابود كنند، چون كه فكر می كنند این (بدتر شدن اوضاع اقتصادی) برای من و انتخاب مجددم بد خواهد بود.