مدیرعامل شركت ساخت به مدیرسا خبر داد: تحویل اولین محموله ریل ملی، جزئیات قراردادهای بعدی با ذوب آهن

به گزارش مدیرسا مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از تحویل اولین محموله ریل ملی و ارسال به خطوط آماده ریل گذاری آگاهی داد و اظهار داشت: در صورت آمادگی شركت ذوب آهن، ما هم برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی كه در ساخت خطوط دیگرمان به آن نیاز داریم، آماده هستیم و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.
خیرالله خادمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: پروژه ریل ملی از چند سال پیش در دستور كار قرار گرفت و مسئولان مختلف روی آن تاكید داشتند. شركت ذوب آهن اصفهان با نصب تجهیزات مورد نیاز و سرمایه گذاری مناسب روی آن، سال قبل به تولید آزمایشی ریل ملی رسید اما این ریل ها از نوع U۳۳ بود كه برای خطوط فرعی از آن استفاده می شود و در همین راستا درخواست دادیم تا برای خطوط پرتردد و اصلی ریل مناسب و با استانداردهای بین المللی به ما تحویل دهند.
وی ادامه داد: برای خطوط اصلی و پرتردد نیاز به ریل های UIC۶۰ با استاندارد ۶۰E۱ داشتیم، كه با همكاری خوب بین دو شركت، ذوب آهنی ها موفق به تولید آزمایشی آن از شروع امسال شدند در صورتیكه در گذشته همه این ریل ها از خارج از كشور وارد می شد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با اشاره به واردات ریل از كشورهای اتریش، آلمان، هند، تركیه، بلژیك، سوئد، روسیه و اسپانیا در سنوات گذشته، افزود: در ماه های گذشته آزمایش های مختلف مورد نیاز طبق استاندارهای بین المللی روی این ریل ها انجام شد و سیستم های آزمایشی خیلی از كشورهای مختلف برای انجام این تست ها خریداری شد. همین طور به غیر از مشاوری كه شركت ذوب آهن اصفهان برای انجام این آزمایش ها استخدام كرده بود ما نیز مشاوری برای كنترل كیفیت گرفتیم و مطابق استانداردهای بین المللی این آزمایش ها انجام و نهایتا تایید شد.
خادمی اعلام نمود: اولین محموله ریل ملی امروز بعد از تولید انبوه تحویل و به مقصد كارگاه هایی كه باید ریل گذاری شود، ارسال شد. این كارگاه در اولین مرحله خط ریلی میانه – تبریز است و در مراحل بعدی به مقاصد دیگر نیز، ریل ارسال خواهد شد.
وی درباره قرارداد ریل ملی كه با شركت ذوب آهن منعقد شده و قراردادهای آتی در دستور كار اظهار نمود: قرارداد اولیه ما با شركت ذوب آهن ۱۵ هزار تن به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان بود كه امروز بعنوان اولین محموله حدود ۲۷۰۰ تن آن تولید و تحویل گردید. البته امیدواریم همیشه ریل ملی را برای كشور داشته باشیم و در همین راستا نیز مشتاق هستیم تا برای خطوط ریلی دیگر نیز با ذوب آهنی ها قرارداد امضاء نماییم كه برای خطوط میانه به اردبیل، ادامه مسیر یزد به اقلید و چابهار به زاهدان آماده انعقاد قراردادهای دوم و سوم با ذوب آهن هستیم.

منبع: