به همت محققان پژوهشكده متابولیت های ثانویه صورت گرفت ایجاد مشاغل خانگی كم هزینه در زمینه پرورش گیاهان زینتی به روش كشت بافت

به گزارش مدیرسا با تلاش محققان پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی در چارچوب یك شركت دانش بنیان، زمینه آموزش و اشتغال دانش آموختگان علاقمند به راه اندازی واحدهای كم هزینه پرورش گل و گیاهان زینتی فراهم گردید.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، دكتر مرتضی ابراهیمی، عضو هیات علمی پژوهشكده متابولیت های ثانویه پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی با بیان این مطلب تصریح كرد: شركت دانش بنیان مستقر در پژوهشكده متابولیت های ثانویه (اصفهان) به منظور تقویت مهارتهای حرفه ای دانش آموختگان و ایجاد اشتغال، مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی مجانی پرورش گیاهان زینتی كرده است. تابحال حدود ۲۵ نفر از دانش آموختگان كشاورزی با هماهنگی سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در دوره های مهارت آموزی این مجموعه شركت كرده اند.

وی خاطرنشان كرد: در تلاشیم با ایجاد انگیزه در مهارت آموزان و تامین نشاء كشت بافتی و دیگر نهاده های مورد نیاز زمینه ایجاد واحدهای ارزان قیمت و كم هزینه تولید گیاه و گیاهان زینتی را فراهم نماییم.

ابراهیمی خاطرنشان كرد: از آنجائیكه راه اندازی كسب و كار در حوزه پرورش گیاهان زینتی خصوصا در شهرهایی مثل اصفهان كه گلخانه های پلاستیكی جواب نمی دهد، مستلزم هزینه های بسیار سنگینی است كه از عهده بیشتر دانش آموختگان و علاقه مندان بر نمی آید، رویكرد ما در دوره ها بدین صورت است كه با آموزش روش های كم هزینه مثل پرورش گل در قفسه و تامین نشاء و عرضه مشاوره های لازم امكان اشتغال علاقه مندان در واحدهای كوچك و خانگی پرورش گل را فراهم نماییم. در این راستا هفت نفر از مهارت آموزان كه فضای محدودی در محل هایی مثل زیرزمین منزل در اختیار داشتند، با قفسه بندی یا در كف زمین مبادرت به پرورش گل و گیاهان زینتی در چارچوب مشاغل خانگی كرده اند كه آمادگی داریم در زمینه جلب مشتری و فروش محصولات هم به آنها كمك نماییم.

بر مبنای اعلام روابط عمومی پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی، عضو هیات علمی پژوهشگاه بیوتكنولوژی كشاورزی با تاكید بر این كه در شرایط فعلی تقویت چنین مشاغلی می تواند یكی از راهكارهای مناسب جهت اشتغال زایی و كسب درآمد برای دانش آموختگان كشاورزی و جوانان جویای كار روستایی باشد، اظهار نمود: این مجموعه دانش بنیان در نظر دارد به كمك سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با ایجاد یك شبكه هدفمند از این تولیدكنندگان خانگی، عرضه و فروش محصولات تولید شده در بازار را تسهیل كند.