معاون شركت راه آهن به مدیرسا خبر داد ادامه سیر قطار گردشگری تهران-رشت بعد از تصادف با پراید

مدیرسا: درپی برخورد بامداد امروز یك دستگاه خودروی پراید با قطار گردشگری تهران-رشت دو نفر جان خویش را از دست دادند و بر مبنای آخرین آمار و اطلاعات بدست ْآمده از شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، این قطار بعد از حدود ۸۰ دقیقه توقف و رعایت تشریفات اداری به سیر خود ادامه داده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، بامداد امروز خبری در خصوص كشته شدن سه سرنشین خودروی پراید به دنبال برخورد با قطار تهران-قزوین و صدمه دیدن قطار و توقف آن منتشر گردید كه بعضی از این اطلاعات و اخبار از جانب شركت راه آهن رد شد.
صادق سكری – مدیركل روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران- در اینباره به ایسنا اظهار داشت: تعداد جانباختگان این حادثه دو نفر و از سرنشینان خودروی پراید بودند اما هیچ صدمه ای به قطار و مسافران آن وارد نشده است.
وی ادامه داد: قطار گردشگری تهران-قزوین-رشت با این حادثه مواجه گردید كه بیشتر از یك ساعت توقف و تاخیر به دلیل رعایت تشریفات به وجود آمد و نهایتا این قطار به سیر خود ادامه داد.
میر حسن موسوی –معاون مسافری شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران- هم ضمن تایید سلامت مسافران این قطار و بیان اینكه قطار گردشگری تهران-قزوین-رشت هیچگونه آِسیبی ندیده است، در اینباره به ایسنا اظهار داشت: علت بروز حادثه در كمیسیون سوانح راه آهن در حال بررسی است و عوامل مختلف باید شناسایی و سهم هر یك در بروز این حادثه مشخص شود.
وی با اشاره به اینكه در بروز چنین حوادثی، قطار مورد نظر برای رعایت تشریفات لازم همچون تهیه و ارسال گزارش نیروی انتظامی، كسب اجازه از دستگاه قضایی ساعتی توقف می كند، اضافه كرد: بعد از بروز این حادثه هم به علت رعایت تشریفات حدود ۸۰ دقیقه توقف صورت گرفت و بعد از آن، قطار گردشگری تهران-قزوین-رشت به سیر خود ادامه داد.