معرفی ارزان ترین ایرلاین های اروپایی

به گزارش مدیرسا اخیرا موسسه تحقیقاتی SkyTrax لیست و گزارشی از ارزان ترین شركت های هواپیمایی در اروپا منتشر نموده است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، طبق گزارش وب سایت worldairlineawards كه طبق آمارهای انتشار یافته از جانب موسسه تحقیقاتی در حوزه هوانوردی اسكای تركس تهیه و تنظیم شده است، ارزان قیمت ترین شركت های هواپیمایی و ایرلاین های فعال در كشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ میلادی در لیست زیر آمده است:
ایزی جت (EasyJet)
این ایرلاین بریتانیایی كه دفتر مركزی آن در فرودگاه لوتن لندن واقع شده است، از لحاظ تعداد انتقال مسافران و پروازهای بین المللی بزرگترین شركت هواپیمایی بریتانیا به حساب می آید. ایزی جت با در اختیار داشتن ۳۴۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود، به ۱۲۴ مقصد بین المللی پرواز می كند.
نروژین ایر (Norwegian)
این شركت هواپیمایی در سال ۲۰۰۳ میلادی راه اندازی شد و شروع به كار كرد. پایگاه اصلی این ایرلاین فرودگاه اورلند است كه به صورت روزانه به ۱۲۱ مقصد داخلی و خارجی در مناطق و قاره های مختلف جهان پرواز می كند.
رایان ایر (Ryanair)
رایان ایر بعنوان یك ایرلاین ایرلندی، بزرگ ترین شركت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا به حساب می آید كه به طور روزانه در بیشتر از ۲۷۰ خط هوایی در ۲۱ كشور اروپایی پرواز می كند.
یورو وینگز (Eurowings)
یورووینگز یك شركت هواپیمایی آلمانی است كه در سال ۱۹۹۳ میلادی كه پس از ادغام دو شركت هواپیمایی مستقر در شهرهای نورنبرگ و دورتموند تأسیس و افتتاح شد. این شركت همینطور در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط لوفتهانزا خریداری شد.
دفتر مركزی این ایرلاین در شهر دوسلدولف آلمان قرار دارد و به بالغ بر ۴۸ مقصد داخلی و خارجی پرواز می كند.
ویولینگ ایرلاینز (Vueling Airlines)
ویولینگ یك شركت هواپیمایی اسپانیایی است كه پایگاه اصلی آن فرودگاهی در نزدیكی شهر بارسلون قرار دارد. این ایرلاین با در اختیار داشتن بالغ بر ۷۰ فروند هواپیما در سایز و برندهای مختلف، به ۱۰۶ شهر و مقصد داخلی و خارجی پرواز می كند.
جت ۲ دات كام (Jet۲.com)
این ایرلاین ارزان قیمت بریتانیایی كه در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس و راه اندازی گردید، الان به صورت روزانه به بالغ بر ۶۵ مقصد بین المللی پرواز می كند و مسافران خویش را به شهرها و كشورهای مختلف جابجا می كند.
ویز ایر (Wizz Air)
ویز ایر یك شركت هواپیمایی ارزان قیمت در مجارستان به حساب می آید كه دفتر مركزی آن در شهر بوداپست، پایتخت این كشور قرار دارد و به ۳۵ كشور كه بیشتر در مناطق اروپا واقع شده اند، پرواز می كند. این ایرلاین با اینكه حامل پرچم مجارستان نیست، اما دارنده بیشترین تعداد ناوگان هوایی در این كشور به حساب می آید.
ایر بالتیك (airBaltic)
ایربالتیك (AirBaltic) شركت هواپیمایی حامل پرچم كشور لتونی است كه در كلاس خطوط هوایی ارزان قیمت دسته بندی می شود. دفتر مركزی این شركت در شهر ریگا، لتونی قرار دارد و مقر اصلی پروازهای آن هم از فرودگاه بین المللی ریگاست. این ایرلاین با در اختیار داشتن ۲۵ الی ۳۵ فروند هواپیمای مختلف، مسافران خویش را به بالغ بر ۶۰ مقصد داخلی و خارجی منتقل می كند.
پوبدا (Pobeda)
پوبدا یك شركت هواپیمایی روسی است كه دفتر مركزی آن در شهر مسكو، پایتخت روسیه واقع شده است و در سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس و افتتاح شد. این ایرلاین زیرمجموعه شركت مادر ائروفلوت روسیه بعنوان بزرگترین ایرلاین این كشور پهناور به حساب می آید.