حداقل دستمزد انگلیسی ها چقدر است؟

به گزارش مدیرسا انگلیسی ها از چهار ماه آینده شاهد افزایش ۶.۲ درصدی سطح دستمزدهای خود خواهند بود.
به گزارش مدیرسا به نقل از گاردین، انتظار می رود كه حداقل سطح دستمزد بیشتر از سه میلیون نفر از ماه آوریل افزایش پیدا كند. هم اكنون حداقل دستمزد در انگلیس ساعتی ۸.۲۱ پوند است كه طبق تصمیم جدید دولت محافظه كار بوریس جانسون این مبلغ به ۸.۷۲ پوند افزایش پیدا خواهد نمود.
به قول آقای جانسون، افزایش حداقل سطح دستمزدها یكی از بزرگ ترین افزایش سطح دستمزدها در سال های اخیر بوده است كه سبب می شود كسانی كه برای مدت ها سخت كار می كردند اما به آن چه استحقاقش را داشتند نمی رسیدند دلگرم شوند.
طبق قوانین كار انگلیس، حداقل سطح دستمزد فقط مشمول افراد بالای ۲۵ سال می شود و كارفرمایان می توانند با شاغلین كمتر از ۲۵ سال برای دستمزدهای كمتر توافق كنند. طبق قانون جدید از ماه آوریل حداقل سطح دستمزدها در انگلیس برای افراد ۲۱ تا ۲۴ سال معادل ۸.۲ پوند در ساعت، برای افراد ۱۸ تا ۲۰ ساله معادل ۶.۴۵ پوند در ساعت و برای افراد زیر ۱۸ سال هم ۴.۱۵ پوند در ساعت تعیین شده است.
ساجد جاوید، وزیر دارایی انگلیس گفته است كه افزایش حداقل سطح دستمزدها، بخشی از برنامه دولت برای تقویت قدرت خرید مردم خواهد بود. وی در یك كنفرانس خبری گفته است كه دولت می خواهد در یك افق زمانی پنج ساله، میزان درآمد طبق متوسط را افزایش دهد و سن افراد برای دریافت حداكثر سطح دستمزدها را هم از حداقل ۲۵ سال به ۲۱ سال كم كند.
افزایش كم سطح دستمزدها در طول ۱۱ سال گذشته، یكی از انتقادات اصلی حزب رقیب كارگر از محافظه كاران بوده است. با وجود رسیدن نرخ بیكاری انگلیس به كمترین سطح خود در طول نیم قرن اخیر اما افزایش سطح دستمزدها به كمترین سطح خود از زمان دوران بعد از جنگ های ناپلئونی ( ۱۸۰۵-۱۸۱۲) رسیده است.
پیشتر مجمع جهانی اقتصاد رتبه انگلیس را از نظر كیفیت رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸ به ۲۱ كاهش داده بود و نسبت به نابرابری درآمدی و كیفیت زندگی در این كشور اخطار داده بود.