موافقت دولت با اعطای تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسكن

مدیرسا: با تصمیم دولت و به منظور تأمین مسكن بازنشستگان صندوق های كشوری، لشكری و تأمین اجتماعی، بخشنامه اجرایی اعطای تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسكن از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسكن مهر به تصویب رسید.
به گزارش مدیرسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۴ دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه كشور و به منظور تامین مسكن بازنشستگان صندوق های كشوری، لشكری و تامین اجتماعی و به استناد بند (ط) تبصره (۱۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور، بخشنامه اجرایی سوژه اعطای تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسكن از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسكن مهر را تصویب كرد.
بر این اساس تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسكن با سقف فردی ۵۰۰ میلیون ریال در كلان شهرها و ۴۰۰ میلیون ریال در روستاها با نرخ ۹ درصد در شهر تهران، هفت درصد در مراكز استانها و چهار درصد در سایر مناطق شهری و روستایی برای خرید واحدهای كمتر از ۱۵ سال ساخت، با مدت بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می شود.
مشمولان می بایست علاوه بر سپری شدن حداقل پنج سال از تاریخ بازنشستگی و دریافت مستمری كمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه، می باید خود و همسرشان طی ۱۰ سال گذشته، فاقد واحد مسكونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسكن استفاده نكرده باشند. هم افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

منبع: