با لوكس ترین جت های شخصی در جهان آشنا شوید

مدیرسا: با افزایش ثروت میلیونرها در جهان، تقاضا برای خرید جت های شخصی باردیگر شدت گرفته است.
به گزارش مدیرسا به نقل از بیزینس اینسایدر، هر چند كه جت های شخصی قیمت زیادی دارند اما به لطف رونق بازارهای مالی در سال ۲۰۱۹، تقاضا برای آنها نسبت به سال قبل افزایش پیدا كرده است. با اینكه برخی ثروتمندان هنوز ترجیح می دهند كه با ایرلاین های مختلف پرواز كنند اما جت های شخصی بیشتر از پیش به یكی از جنبه های زندگی لوكس تبدیل گشته اند. در ادامه با گران ترین جت های شخصی جهان اشنا می شوید:
۱-امبرائر لگاسی ۵۰۰
این جت دارای اندازه متوسطی است كه آنرا بیشتر برای مسافت های كوتاه مناسب می كند. هم اكنون قیمت هر فروند از این جت های شخصی ۲۰ میلیون دلار برآورد می شود.
۲- گلف استریم جی۵۰۰
این هواپیما گران ترین هواپیمای شركت گلف استریم نیست اما امكانات تفریحی و در اختیار داشتن اینترنت ماهواره ای سریع آنرا به یكی از جت های لوكس دلخواه تبدیل نموده است. هم اكنون قیمت هر فروند از این جت های شخصی ۴۴ میلیون دلار برآورد می شود.
۳- گلف استریم جی ۶۵۰
این جت ۶۶.۵ میلیون دلاری، پرچمدار جت های شخصی گلف استریم و دارای قابلیت پرواز در مسافت های طولانی است. بیشتر تجهیزان داخل این هواپیما مجهز به اینترنت اشیا هستند.
۴- بمباردیه گلوبال ۷۰۰۰
این جت ۷۳ میلیون دلاری قابلیت پرواز در هر شرایط جوی و مسافتی را دارد. می توان با یك مرتبه سوختگیری مسافت سیدنی تا نیویورك را با این جت طی كرد.
۵- امبرائر لین ایج ۱۰۰۰
این هواپیما ۵۳ میلیون دلار قیمت دارد و در طراحی آن از مدلهای مسافری الهام گرفته شده است.
۶- ایرباس ای سی جی ۳۱۹
یكی از گران ترین جت های شخصی در جهان كه می تواند با یك مرتبه سوختگیری از نیویورك تا ژنو سوئیس را طی نماید. هم اكنون قیمت هر فروند از این جت های شخصی ۱۰۱.۵ میلیون دلار برآورد می شود.
۷- بوئینگ ۷۸۷-۸
یكی از گران ترین جت های شخصی شركت بوئینگ كه گنجایش ۴۰ مسافر را دارد. هم اكنون قیمت هر فروند از این جت های شخصی ۲۲۴ میلیون دلار برآورد می شود.
۸- بوئینگ ۷۴۷-۸
گران ترین جت شخصی در جهان كه ۴۰۳ میلیون دلار قیمت دارد.

منبع: