تكلیف واحدهای تخریب شده در سیل فروردین چه شد؟

به گزارش مدیرسا مدیركل بازسازی بنیاد مسكن با بیان این كه در سیل فروردین ماه ۶۵ هزار واحد تخریب شدند اظهار داشت: كار بازسازی ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی به پایان رسیده و مابقی تا اختتام امسال به مرحله بهره برداری می رسد.
مجید جودی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: در سیل فروردین ماه امسال ۸۰ هزار واحد گرفتار خسارت و ۶۵ هزار واحد تخریب شدند. الان بازسازی تمام واحدهای تعمیری به پایان رسیده و شاید معدود واحدهایی باشند كه در حال ارزیابی آنها هستیم، ولی عملا كار بازسازی ۸۰ هزار واحد تا اختتام شهریورماه به پایان رسید.
وی ادامه داد: در بخش تخریب نیز ۶۵ هزار واحد احداثی در شهرها و روستاهای مناطق سیل زده داشتیم كه ۵۵ هزار واحد از این تعداد پی كنی و ۴۱ هزار واحد اسكلت زنی شده اند و ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله بهره برداری رسیده است. ۳۸ هزار واحد باقی مانده كه در مراحل مختلف ساخت و ساز هستند و تا اختتام امسال به مرحله بهره برداری می رسند.
مدیركل بازسازی بنیاد مسكن با بیان این كه در این مدت ۲۰۷ هزار پرونده شامل احداثی، تعمیری و خرید اسباب و اثاثیه به بانك ها عرضه شدند اظهار داشت: ۱۸۵ هزار نفر موفق به درایت تسهیلات شده اند و سایر افراد در نوبت هستند.
جودی اشاره كرد: بطور كلی ۴۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد در روستاها و ۵ درصد در شهرها به واحدهای سیل زده اختصاص یافت كه حدودا ۴۵۰۰ میلیارد تومان به بانك ها معرفی شده و ۴۴۰۰ میلیارد تومان پول گرفتند. سیستم بانكی نیز انصافا همكاری خوبی دراین زمینه داشت.
عبور از از مرحله اسكان در زلزله آذربایجان غربی
وی درباره اقدامات بنیاد مسكن پس از زلزله حدود دو ماه گذشته آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: در اثر زلزله آذربایجان غربی۳۰۰۰ واحد تخریب و به ۲۰۰۰ واحد خسارت وارد شد. برای اسكان موقت به صورت نقدی ۱۰ میلیون تومان پرداخت كردیم یا اتاقك ۱۲ متری در اختیار خانوارها قرار دادیم. الان از مرحله اسكان موقت عبور و به بحث اسكان دائم رسیده ایم. حدود ۴۰۰ واحد آغاز به كار كرده اند و تمام تلاش ما این است كه اگر شرایط جوی اجازه بدهد اختتام سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ یا نهایتا اختتام تیرماه ۳۰۰۰ واحد تخریبی را تكمیل نماییم.

منبع: