اختتام عملیات جمع آوری اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوكراینی

مدیرسا: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعلام اختتام عملیات جمع آوری پیكر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوكراینی آگاهی داد.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار نمود: این هواپیمای اوكراینی حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بوده است. طبق گزارش ها از این تعداد ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر اتباع خارجی شامل ۶ تبعه كانادا، ۴ تبعه سوئد، ۱۱ تبعه اوكراین، ۱۰ تبعه افغانستان و یك تبعه انگلستان بوده اند.

وی با اشاره به اینكه طبق گزارش شاهدان محلی و ارزیابی های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان گرفتار حریق شده است، اظهار داشت: ۳۰۰ نیروی عملیاتی از سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر استان های تهران و قم به وسیله ۴۵ دستگاه خودرو به محل وقوع حادثه اعزام شده اند. ترافیك سنگینی نیز در لحظات اولیه وقوع حادثه به سبب تجمع ساكنان محلی به وجود آمده بود كه ۲ فروند بالگرد با انجام ۳ سورتی پرواز نیرو و تجهیزات امدادی، ایمنی و بهداشت فردی اعزام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اختتام عملیات جمع آوری پیكر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوكراینی آگاهی داد و اظهاركرد: چهار تیم عملیاتی هلال احمر برای پاكسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت.

منبع: