برآورد قیمت مسكن ملی در پردیس

به گزارش مدیرسا مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: تلاش می نماییم قیمت واحدهای طرح اقدام ملی در پردیس از ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر متر مربع فراتر نرود، اما امكان دارد با عنایت به شرایط خاص پردیس هزینه ها مقداری بالاتر باشد.
سید مهدی هدایت در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسكن در پردیس در دو بخش شامل واگذاری زمین و هم چنین واحدهای ثبت نامی تعریف شده است. در چارچوب واگذاری زمین ۹۰۰۰ واحد و ثبت نام ۳۰۰۰ واحد را مدنظر داریم كه واحدهای ثبت نامی را خودمان می سازیم. با عنایت به برآورد ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر متر مربع كه در سطح وزارتخانه برای طرح اقدام ملی انجام شده تلاش می نماییم قیمت تمام شده از این دامنه قیمتی فراتر نرود. به علت شرایط جغرافیایی پردیس امكان دارد مقداری هزینه ها بیشتر شود كه البته ارزش افزوده واحدهای این شهر برای مالكان هم بیشتر از دیگر شهرها است.
وی ادامه داد: آماده سازی زمین برای طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسكن در شهر جدید پردیس شروع شده و در مرحله تهیه نقشه سازه ها هستیم.
مدیرعامل شركت عمران پردیس درباره آخرین وضعیت واحدهای مسكن مهر هم اظهار داشت: هم اكنون ۱۰ هزار واحد مسكن مهر با تمامی خدمات و انشعابات آماده شده كه به صورت روزانه و بدون افتتاح رسمی در حال واگذاری آنها هستیم. طبیعتا ۱۰ هزار واحد را نمی توان یك روزه تحویل داد. به همین لحاظ بلوك به بلوك از متقاضیان دعوت می نماییم تا ضمن دریافت دفترچه اقساط، واحد خویش را تحویل بگیرند.
موافقت بانك مسكن با اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای زیرساخت های پردیس
هدایت با بیان این كه برای تأمین خدمات و زیرساخت ها به ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داریم اضافه كرد: از محل تبصره ۸ قانون بودجه در حال دریافت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانك مسكن هستیم كه در مراحل تصویب نهایی است و به محض این كه هیات مدیره مصوب كرد و مجوز صادر شد این منابع به پروژه ها تزریق می شود كه تحول مناسبی در بخش خدمات و زیرساخت های پردیس خواهد بود.
وی درباره روند پیشرفت فازهای ۵ و ۹ اظهار داشت: در فاز ۵ شمالی ۲۲ جبهه كاری در بخش های آماده سازی مشغول فعالیت هستند و همه ی پیمانكاران در بخش ساخت فعالند. مشكلی كه در فازهای ۵ و ۹ وجود دارد این است به علت این كه در گذشته كار چندانی در بخش آماده سازی این فازها انجام نشده حجم كارهای آماده سازی و محوطه سازی زیاد است و بنابراین اولویت را در این فازها گذاشته ایم كه طی روزهای آینده با تمركزی كه داریم انشاءالله شرایط بهتر خواهد شد.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس اظهار نمود: هم چنین مشكل آسانسور بلوك هایی كه تحویل شده بود و آسانسور نداشتند را حل كردیم. این از مواردی است كه همكاران ما پای كار هستند.
بازار مسكن پردیس به ثبات رسیده است
هدایت درباره نگرانی از التهاب قیمتی در بازار مسكن پردیس اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیداتی كه وزیر راه و شهرسازی و دادستانی پردیس داشتند بازار مسكن شهر جدید پردیس به ثبات و آرامش رسیده است. فقط از خریداران و فروشندگان انتظار داریم مراقب باشند در دام دلالان نیفتند. اگر واحدها دارای سند تك برگی است باید طرفین دقت كنند و اگر قرارداد پنج برگی است باید از شركت عمران استعلام بگیرند تا خدا نكرده شاهد مشكلاتی از قبیل فروش یك واحد به چند نفر نباشیم.
وی هم چنین درمورد اخباری در خصوص فروش امتیاز مسكن ملی در شهر جدید پردیس تصریح كرد: با ورود جدی آقای وزیر این مشكل جمع شد و دیگر شاهد خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسكن در پردیس نیستیم.
كلنگ مترو پردیس تا آخر سال ۹۸ زده می شود
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به پروژه مترو پردیس اظهار نمود: به احتمال زیاد تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده فراخوان اجرای طرح منتشر می شود. دلیل تاخیر، بحث ناوگان از مترو تهران بود كه با تاخیر انجام شد. به محض این كه ناوگان نهایی شود عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. با عنایت به این كه از محل منابع خودمان برای مترو هزینه می نماییم و مشكلی در این حوزه نداریم پیشبینی ما این است كه تا آخر سال ۱۳۹۸ بطور قطع پروژه آغاز خواهد شد. انشاءالله با پیشرفت فیزیكی مناسب و حداكثر چهار ساله مترو آماده می شود. با عنایت به این كه مسیر پردیس بیشتر تونل است معارض چندانی در راه نداریم و كارها به خوبی پیش خواهد رفت.