فرماندار آران و بیدگل خبر داد صادرات ۱۳۰ میلیون دلار محصولات فولادی آران و بیدگل

مدیرسا: فرماندار آران و بیدگل از صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات فولاد از آران وبیدگل آگاهی داد.
اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به صادرات ۱۳۰ میلیون دلار محصولات فولادی آران و بیدگل، گفت: افزون بر ۱۳۰ میلیون دلار محصولات فولادی امسال از طرف صنایع شهرستان آران و بیدگل به مقصد كشورهای دیگر صادر شده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایشی ۹۰ درصدی داشته است.
وی افزود: بیشترین محصولات فولادی آران و بیدگل به مقصد كشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاكستان، امارات متحده عربی، عراق، قطر و گرجستان صادر گردیده است.
فرماندار آران و بیدگل اشاره كرد: استقرار صنایع فولادی می تواند زمینه ساز اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی جویای كار هم باشد و گسترش آن پیشرفت اقتصادی و صنعتی شهرستان آران و بیدگل را تضمین كند.
بایبوردی بیان داشت: راه اندازی صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد در این شهرستان لازم است چونكه بعنوان صنعت مادر می تواند با خارج كردن منطقه از شرایط تك محصولی، بیشتر از یك هزار و ۲۰۰ كارخانه و حرفه وابسته را نیز به تحرك وادار كند.
وی با اشاره به اینكه فولاد آران و بیدگل در شرایط تحریمی صنعت فولاد توانسته صادرات خودرا به ۲ برابر افزایش دهد، اشاره كرد: این واحد به خوبی شعار سال و منویات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رونق تولید و صادرات محوری را محقق كرده است؛ كه جای تقدیر دارد.

منبع: