وزیر صنعت: واحدهای تولیدی نسبت به میزان تولید مواد اولیه دریافت می كنند

به گزارش مدیرسا وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید واحدهای تولیدی نسبت به میزان تولیدی خود مواد اولیه دریافت می كنند.

به گزارش مدیرسا به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی درباره ادعای برخی تولیدكنندگان در خصوص اینكه مواد اولیه موردنیاز تولید از بورس كالا وارد بازار آزاد می شود و آنها ناچارند این مواد را با قیمت های بالا خریداری كنند، اظهار داشت: مشكل بیشتر از ۸۰ درصد تولیدكنندگانی كه شش ماه قبل از نحوه عرضه مواد پتروشیمی در بورس گلایه مند بودند، هم اكنون رفع شده است.
وی با اشاره به اینكه نحوه عرضه مواد اولیه در بورس در حال ساماندهی است، اضافه كرد: در گذشته برخی واحدهای تولیدی باوجود دریافت سهمیه مربوط به مواد اولیه، تولیدی نداشتند كه این امر به معنای عرضه در بازار آزاد است. برای رفع این مشكل با رصد میدانی از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری شد.
این عضو كابینه دوازدهم با اشاره به اینكه واحدهای تولیدی نسبت به میزان تولیدی خود مواد اولیه دریافت می كنند، اظهار نمود: موادی كه در كشور تولید می شود باید نیاز تولیدكنندگان داخلی را تأمین كند و اگر خلاف این سیاست عمل شود، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می شود.
رحمانی با اشاره به اینكه وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است مواد اولیه موردنیاز تولیدكنندگان را تأمین كند، افزود: تولیدكنندگان می توانند تخلفاتی كه در عرضه مواد اولیه رخ می دهد به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ادارت استانی این وزارتخانه گزارش دهند تا از فعالیت سوداگران در این عرصه جلوگیری شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: بر مبنای سیاست های كشور تأمین خوراك موردنیاز واحدهای تولیدی داخلی باید كمتر از قیمت صادراتی باشد، در صورتیكه این رویكرد اجرایی نشود تخلف صورت گرفته و با آن برخورد می شود.