یك مقام مسئول اعلام كرد: نگرانی برای تأمین سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولادی وجود ندارد

به گزارش مدیرسا رئیس كمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: با اكتشافات در دست انجام، نگرانی خاصی برای تأمین سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولادی وجود ندارد.
به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، بهرام شكوری امروز سه شنبه ۱ بهمن ۹۸ در همایش چشم انداز صنعت فولاد، با اشاره به اینكه اگر مدیریت زنجیره فولاد درست به كار خود ادامه دهد، ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴ محقق خواهد شد، اظهار داشت: برای دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد، سه درخواست از مسؤلان دولتی وجود دارد؛ به نحوی كه نخست اینكه صدور بخشنامه ها در جهت رفع موانع بخش معدن باشد، دوم اینكه دولت در قیمت گذاری زنجیره فولاد دخالت نكند. وی ادامه داد: درخواست سوم فعالان اقتصادی آن است كه ساز و كار مدیریتی شركت هایی كه در چارچوب سهام عدالت واگذار شده اند، اصلاح گردد.
رئیس كمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران اظهار داشت: معادن نقش بسیار مهمی در اقتصاد كشور ما ایفا می كند در این بین ۹۸.۳ درصد معادن كشور را معادن كوچك و متوسط می سازند كه ۸۵ درصد اشتغال و ۶۵ درصد تولید معدنی را به خود اختصاص داده اند؛ در صورتی كه الان ۵۰ درصد از معادن كوچك و متوسط غیرفعال هستند.
شكوری اضافه كرد: این واحدها با معضلات مختلفی مانند نقدینگی، مشكل ذخیره، میزان عیار و برخی مشكلات زیرساختی دست و پنجه نرم می كنند؛ باآنكه بنا بر محاسبات انجام شده، تا افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، ۸۰ هزار تن مس و ۳۰۰ هزار تن روی خواهیم رسید.
وی اعتقاد دارد كه رسیدن به این ظرفیت، می تواند ۶۰ درصد از درآمدهای نفتی را پوشش دهد و به تدریج ما را از درآمد نفتی بی نیاز كند.