در گفت وگو با مدیرسا، مطرح شد پشتیبانی از بازاریابی و فروش تولیدات زنان

مدیرسا: مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید توسعه و تقویت كسب و كارهای خرد و كوچك با اولویت مناطق روستایی و محروم و پشتیبانی از طرح های كارآفرینی را در اولویت حمایتهای صندوق عنوان نمود.

اصغر نوراله زاده در گفتگو با ایسنا، درباره اولویتهای صندوق برای ایجاد اشتغال و پشتیبانی از كسب و كارها، اظهار نمود: هنگامی كه سیاست های صندوق كارآفرینی بررسی گردید، متوجه حلقه مفقوده ای شدیم كه باید مدنظر قرار می گرفت و آن پشتیبانی از كسب و كارهایی بود كه نظام تأمین مالی ما پاسخگوی آن نیست.

حمایت از كسب و كارهای نوپا و نیازمند تأمین مالی

وی اضافه كرد: گروه اول كسب و كارهای نوپا هستند كه برای رسیدن به رشد باید از آنها حمایت كرد و گروه دوم یكسری افراد هستند كه به علت اینكه نظام اعتبارسنجی رسمی امكان سنجش آنها را ندارد نمی توانند بررسی شوند؛ مثل افرادی كه در خانه كار می كنند و باید تجهیزاتی را در منزل به كار گیرند ولی منابع مالی ندارند و كسی هم از آنها حمایت نمی كند.

نوراله زاده افزود: در این راستا برنامه هایی را طراحی كردیم و توسعه و تقویت كسب و كارهای خرد و كوچك با اولویت مناطق روستایی و محروم و همینطور پشتیبانی از طرح های كارآفرینی برای رفع دغدغه های شغلی جوانان همچون مواردی بود كه صندوق كارآفرینی امید دنبال كرد.

رویكرد صندوق تسهیل گری در كنار دادن وام است

مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید خاطرنشان كرد: با بررسی این دو مبحث قرار شد كه رویكرد صندوق تغییر كند و به سمت كسب وكارهای خرد و كوچك برود و فقط دادن وام مطرح نباشد بلكه حمایتهای لازم و كار تخصصی در این عرصه هم انجام گیرد.

وی توجه به مسئله بازار را از دیگر رویكردهای صندوق كارآفرینی امید نام برد و اظهار داشت: وقتی تولید شكل می گیرد باید بازار آنرا بپذیرد بنابراین در كنار منابع مالی كه اختصاص می دهیم معتقدیم نباید صرفا وام دهنده باشیم بلكه تسهیل گری هم نماییم چون معتقدیم كه صندوق باید یك ارتباط دو سویه میان وام گیرندگان و خودش برقرار كند و با این شیوه تلاش كردیم از كسب و كارهای خرد حمایت نماییم.

فراهم كردن بستر بازاریابی و فروش محصولات تولیدی

نوراله زاده زنان سرپرست خانوار را از دیگر اولویتهای مورد حمایت صندوق عنوان نمود و اظهار داشت: به علت آنكه زنان سرپرست خانوار عموما كسانی هستند كه گردش مالی و جواز كسب ندارند و بانكها به آنها وام نمی دهند یكی از اولویتهای خویش را پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار قرار دادیم و در این راستا به شبكه سازی پرداختیم تا این دسته افراد را ساماندهی نماییم.

مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید پشتیبانی از تولید و بسته بندی و بازاریابی محصولات تولیدی و عرضه و فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار یكی از اقداماتی بوده كه صندوق كارآفرینی امید در چند سال گذشته در دستور كار داشته است.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، درحالی كه بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یكی از چالش های پیش روی زنان به حساب می آید، صندوق كارآفرینی امید از كسب و كارهای خرد و كوچك و حضور بانوان در تمام مشاغلی كه استعداد و توانایی راه اندازی آنرا داشته باشند، حمایت می كند.