با حضور معاون رییس جمهور؛ ساختمان جدید اتاق بازرگانی اراك راه اندازی شد

مدیرسا: ایسنا/مركزی ساختمان جدید اتاق بازرگانی اراك با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور راه اندازی شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اراك بامداد پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در آیین افتتاحیه ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اراك كه با حضور دكتر نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینكه بخش خصوصی در استان مركزی با مشكل خاصی مواجه نیست، اضافه كرد: اگر مشكلی هم در استان وجود داشته باشد ناشی از كم بودن اختیارات مسئولان استان است. آنها بدلیل كمبود اختیارات در این شرایط جنگ اقتصادی نمی توانند به سرعت تصمیم گیری كنند.
منوچهر توسطی با تاكید بر اینكه حداقل در حوزه اقتصادی باید اختیارات مدیران استانی افزایش یابد، اشاره كرد: امروز در مقابل سیاست های تحریمی و دشمنانه چاره ای جز همدلی و وفاق ملی وجود ندارد و باید به دور از هر گونه نگاه سلیقه ای و جناح های سیاسی، حفاظت از منافع ملی را سرفصل همه امور قرار دهیم.
وی با اشاره به اینكه در مجموعه اتاق بازرگانی باید در جهت تحقق منافع همه فعالان اقتصادی گام برداشت، اظهار داشت: تلاش بر این است كه اندكی بار مشكلات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی اراك رفع و در جهت بهبود فضای كسب و كار، رفع موانع تولید و افزایش صادرات غیر نفتی اقدام گردد. استان مركزی توان و ظرفیت بالایی در حوزه صنعت، معدن و كشاورزی دارد و باید برنامه ریزی درستی در برای استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، ساختمان جدید اتاق بازرگانی اراك به همت هیات نمایندگان ادوار پنجم، ششم و هفتم اتاق در زمینی به وسعت ۶ هزار و ۶۳۱ مترمربع و زیربنای ۶ هزار و ۱۶۱ مترمربع راه اندازی شده است.
با راه اندازی این ساختمان در ۸ طبقه تمامی كمیسیون های اتاق بازرگانی در این ساختمان مستقر خواهند شد.

منبع: