كرونا بزرگترین ایرلاین اندونزی را فلج كرد

به گزارش مدیرسا بزرگترین ایرلاین اندونزی اخیرا برآورد و اعلام نموده است كه شیوع گسترده ویروس كرونا در كشورهای مختلف جهان، عملكرد مالی و تعداد پروازهای این شركت را شدیدا تحت تأثیر قرار می دهد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، گرودا ایندونزیا، شركت هواپیمایی حامل پرچم اندونزی كه بدون شك یكی از بزرگترین ایرلاین های جهان به حساب می آید، اخیرا با انتشار اطلاعیه ای برآورد و اعلام نموده است كه عملكرد مالی و پروازهای آن به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس كرونا قرار خواهد گرفت.
انتشار این بیانیه سهام این شركت هواپیمایی بزرگ را ۵.۶۳ درصد كم كرد.
این ایرلاین در نیمه نخست سال قبل میلادی ( ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹ ) ۱۲۲.۸ میلیون دلار سودآوری برای خود ثبت و اعلام نموده است. درآمدزایی این شركت هواپیمایی همینطور در همین بازه زمانی رشدی ۱۰ درصدی به ۳.۵۴ میلیارد دلار رسیده بود.
هنوز مشخص نیست كه ضرر و زیان های ناشی از شیوع گسترده ویروس خطرناك و كشنده كرونا بر سودآوری و درآمدزایی شركت های هواپیمایی چقدر خواهد بود.
طبق گزارش جاكارتا پست، گرودا ایندونزیا در كنار بسیاری دیگر از ایرلاین های بین المللی از زمان شیوع ویروس كرونا شمار زیادی از پروازهای خویش را لغو كرده و الان خطوط پروازی بسیاری بویژه كشورهای پرخطر و درگیر كرونا در شرق آسیا به حالت غیرفعال درآمده اند.